- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

سرقت موتورسیکلت جهانگردان مجارستانی در گناوه

“عسلویه نیوز” موتورسیکلت دوجهانگرد مجارستانی در گناوه به سرقت رفت.

  بنابر گزارش گناوه آنلاین، یک زوج مجارستانی که پس از عبور از کشورهای آلمان، فرانسه، سوریه، عراق و ترکیه از مرز بازرگان وارد خاک ایران شده بودند روز شنبه ۱۳/۵/۹۲ وارد گناوه شدند.

اکبر خرم آبادی منتخب شورای چهارم که به عنوان مترجم  همراه جهانگردان بود گفت: این دوجهانگرد مجارستانی زن و شوهر هستند که آقای اسمیت ۶۰ ساله استاد دانشگاه و خانم بیلی ۵۸ ساله حقوقدان و وکیل است. وی که پس از این حادثه مقامات مسئول را جهت پیگیری در جریان گذاشته است گفت: روز یکشنبه حدود ساعت ۳ بعد ظهر این دو جهانگرد با موتورسیکلت وارد شهر می شوند و از خیابان دانشگاه آزاد به کنار ساحل می روند که با استقبال مردم مواجه می شوند و عده ای از افراد حاضر در آنجا با آنان عکس یادگاری می گیرند. سپس موتور سیکلت خود را روبرو زمین چمن پارک و به کنار ساحل می روند که بعد از دقایقی متوجه می شوند که دو نفر نزدیک موتور سیکلت شده اند اما آنها فکر می کنند که می خواهند عکس یادگاری با موتور بگیرند اما این فکر دیری نمی پاید که موتور را روشن و از محل متواری می شوند.

خرم آبادی در همین زمینه گفت که آقای اسمیت مقداری راه هم به دنبال آنان دویده که به پاهایش آسیب رسیده است. وی عکس العمل جهانگردان را نسبت به این عمل غیر قابل توصیف دانست و گفت: آنان بعد از استقرار در هتل و استراحت و بیرون آمدن از این شوک گفتند: برای ما غیر قابل باور است که در ایران با این همه تمدن و فرهنگ چنین اتفاقی آن هم برای یک مهمان خارجی رخ بدهد.

خانم اسمیت که اطلاعات خوبی از تاریخ و فرهنگ ایران دارد می گوید: ما از شهرهای تبریز، تهران، اصفهان و شیراز دیدن کرده ایم. وی که آوازه مهمان نوازی ایرانیان را نه تنها در کتب تاریخی خوانده بلکه آن را  در سفرشان به نقاط مختلف ایران دیده و لمس کرده، با تعجب می گوید: به هر شهر و روستایی که وارد شده ایم با استقبال مردم روبرو شده ایم. مردان و زنان، دختران و پسران، ما را به خانه هایشان دعوت کرده اند و چند مورد نهار و شام مهمان ایرانیان بوده ایم. در همین گناوه در بدو ورود مورد مهر و محبت تعدادی از جوانان قرار گرفتیم، برای ما آب معدنی، بیسکویت و ساندویچ تهیه کردند اما نمی دانم چی شد که این اتفاق رخ داد!

بنابر گزارش گناوه آنلاین  روز گذشته حوالی ساعت ۳ بعدظهر موتور سیکلت این دو جهانگرد  توسط دو نفر به سرقت رفته بود که با  توجه به حساسیت موضوع و پیگیری خاص  مقامات انتظامی  در کمتر از ۲۴ ساعت حدود ساعت ۱۴ موتور سیکلت در حوالی اداره پست رها می شود که پس از هماهنگی های صورت گرفته  توسط مامورین نیروی انتظامی به صاحب آن تحویل گردید.

لازم به یادآوری است سال ۱۳۷۸ نیز  دو جهانگرد  یوگسلاوی سابق  به نام ژلکو و دودو با موتورسیکلت های سوزاکی که با پیام صلح و دوستی به ایران وارد شده بودند ، در بازار باباعلیشاه گناوه مورد هجوم چند نفر زور گیر قرار گرفتند  که در این بین زد و خوردی صورت گرفت  که  با میانجیگری چند نفر از افراد محل آنها را به منزلی در محله  مال سادات مستقر نمودند.  این دو توریست به علت جرحات وارده با همکاری دکتر پورداوود بیش از ده روز در منزل کرمی تحت مداوقرار گرفتند، سپس با تعمیر موتورسیکلت ها به سفر خود ادامه دادند.