- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

حذف ۳ نقطه حادثه‌خیز پارس جنوبی

به گزارش “عسلویه نیوز” حمیدرضا مسعودی در نشست مدیران منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تعیین‌کننده در صنعت نفت است و برای موفقیت در پارس جنوبی باید تمام توان موجود را صرف کنیم.
وی افزود: در سال جهاد اقتصادی و به ویژه با سفر مقام معظم رهبری به پارس جنوبی، وظیفه مدیران صنعت نفت در این حوزه راهبردی بسیار سنگین است و تمام تلاش خود را برای توسعه تمام زیرساخت‌های لازم برای تکمیل و نهایی کردن طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی انجام می‌دهیم.
مدیر طرح‌های مهندسی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از اتمام مطالعات سه پروژه مهم در حوزه توسعه راه‌های ارتباطی پارس جنوبی خبر داد و افزود: با اجرای این پروژه‌ها، سه نقطه حادثه‌خیز در حوزه‌های راه‌های ارتباطی پارس جنوبی حذف می‌شود.
مسعودی تصریح کرد: با توجه به گسترش فعالیت‌ها در پارس جنوبی و عملیات توسعه‌ای فازهای باقیمانده پارس جنوبی، حمل و نقل جاده‌ای نیز رشد چشمگیری داشته که در این راستا، توسعه راه‌های ارتباطی منطقه ویژه و راه‌های دسترسی به فازهای باقیمانده پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: به طور معمول به دلیل وجود برخی نقاط حادثه‌خیز، حوادث تلخ و ناگوار جاده‌ای رخ می‌دهد؛ از این رو سازمان منطقه ویژه پارس در راستای اصلاح این نقاط حادثه‌خیز با هدف تسهیل در آمد و شد جاده‌ای، کاهش تلفات و سوانح رانندگی، اجرای سه پروژه مهم را عملیاتی می‌کند.
مدیر طرح‌های مهندسی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از حذف سه نقطه حادثه‌خیز پارس جنوبی با ۱۰۸ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و گفت: سه طرح مهم و تاثیرگذار در منطقه ویژه پارس برای کاهش حوادث جاده‌ای عملیاتی می‌شود که مجموعا بیش از ۱۰۸ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
مسعودی در ارتباط با جزئیات این طرح‌ها افزود: پروژه احداث تقاطع جم یکی از این طرح‌هاست که تلاش می‌شود با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را داشته باشیم.
وی اضافه کرد: ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اصلاح این تقاطع برآورد شده و با انجام این پروژه علاوه بر کاهش سوانح رانندگی، رفت و آمد وسایل نقلیه در مسیر بندر طاهری به کنگان تسهیل می‌شود.
این مسئول یادآور شد: اصلاح قوس هندسی در محدوده ایستگاه گاز فجر نیز از دیگر طرح‌های مهم در منطقه پارس است.
مسعودی افزود: این نقطه یکی از نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در منطقه ویژه محسوب می‌شود که با صرف ۳۵ میلیارد ریال اعتبار، به نقطه امن تبدیل می‌شود.
وی گفت: پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی بندرطاهری نیز از دیگر نقاط حادثه‌خیز است و بهبود وضعیت ترافیک و حذف این نقطه پر حادثه از خواسته‌های مردم ساکنان بندر طاهری نیز بود که با اجرای این پروژه، رفت و آمد مردم به این شهر با اعتباری نزدیک به ۵۳ میلیارد ریال آسان می‌شود.
مدیر طرح‌های مهندسی منطقه ویژه پارس جنوبی تصریح کرد: برای رشد و شکوفایی اقتصادی در پارس جنوبی نباید کم‌کاری و اهمال شود و باید تمام ظرفیت وجودی خود را مورد استفاده قرار دهیم.
مسعودی خاطرنشان کرد: با هم‌اندیشی و وحدت رویه بین مدیران شرکت‌های منطقه و تعامل با مدیران استانی، روند عملیات اجرایی در تمام حوزه‌ها امیدوارانه پیش می‌رود.