- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تا پایان هفته جاری؛ ۶ حلقه چاه فاز ۹ و ۱۰ وارد مدار می‌شوند

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه پارس جنوبی، اسماعیل گله‌داری اظهار داشت: همه مسئولان صنعت نفت برای افزایش بهره‌وری در پارس جنوبی تلاش دارند و این امر در سال جهاد اقتصادی با اهتمام بیشتری ادامه دارد.
مجری فازهای ۹ و ۱۰ میدان گازی پارس جنوبی از وارد مدار شدن ۶ حلقه چاه فازهای ۹ و ۱۰ تا پایان هفته جاری خبر داد و افزود: هم‌اکنون مشعل‌های سکوی فاز ۱۰ روشن است.
گله‌داری از نصب و راه‌اندازی تاسیسات سرچاهی ۶ حلقه چاه در فاز ۱۰ میدان گازی پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: گاز این فاز به ‌میزان ۶۰۰ میلیون فوت مکعب در روز معادل روزانه ۱۷ میلیون متر مکعب تا پایان هفته جاری وارد مدار می‌شود.
وی با بیان اینکه تا پایان شهریور ماه سال جاری تمام چاه‌های فاز ۱۰ میدان گازی پارس جنوبی وارد مدار تولید میشوند، گفت: هم‌اکنون ۷ حلقه چاه از فاز ۹ وارد مدار تولید شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پنج حلقه باقیمانده تا قبل از آغاز فصل سرما به تولید می‌رسند.
مجری فازهای ۹ و ۱۰ میدان گازی پارس جنوبی اضافه کرد: تا پیش از راه‌اندازی چاه‌های این دو فاز تمام مراحل نصب و راه‌اندازی تاسیسات سرچاهی در میدان گازی پارس جنوبی از سوی کارشناسان خارجی و یا با همکاری آنها انجام می‌شد، در حالی که امروز این کار به دست متخصصان داخلی و بدون دخالت بیگانگان صورت می‌گیرد.
بر اساس این گزارش، پالایشگاه‌های فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی پیش از این افتتاح شده و با گاز دریافتی از فازهای ۶و ۷ و ۸ پارس جنوبی در مدار قرار گرفته بود.
براین اساس با وارد مدار تولید شدن این ۶ حلقه چاه در فاز ۱۰ با فرض تولید متوسط ۱۰۰ میلیون فوت مکعب در هر حلقه چاه، ۶۰۰ میلیون فوت مکعب به تولید گاز این میدان افزوده خواهد شد.
با تولید ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از فاز ۱۰ پارس جنوبی، این گاز وارد پالایشگاه فازهای ۹ و ۱۰ می‌شود و به همین میزان گاز ترش فازهای ۶ و ۷ و ۸ که پیش از این در پالایشگاه فازهای ۹ و ۱۰ تصفیه می‌شد برای تزریق به میدان نفتی آغاجاری اختصاص خواهد یافت.