- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

انجام جراحی کم نظیر مغز و اعصاب در بیمارستان بوشهر

در یک عمل جراحی کم نظیر در استان، شکستگی مهره اول گردن یک مصدوم با پیچ‌گذاری در قاعده مغز درمان شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” متخصص جراح مغز و اعصاب بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در این خصوص گفت: بیمار که فردی ۴۷ ساله بود به دلیل ضربه در تصادف رانندگی دچار شکستگی مهره اول گردن شده بود که با پیچ‌گذاری در قاعده مغز مورد جراحی قرار گرفت.

دکتر سید نادر دادگر با اشاره به اینکه این روش برای اولین بار استفاده می‌شود، افزود: در این عمل جراحی موفقیت‌آمیز که ۴ساعت به‌طول انجامید مهره دوم گردن فرد آسیب دیده به قاعده مغز وی توسط پیچ متصل شد که به دلیل نزدیکی به نقاط حساس مغز از پیچیدگی‌ و ریسک بالایی برخوردار بود.

وی بیان داشت: در گذشته برای درمان چنین شکستگی‌هایی توسط پلاتین‌های مخصوص این کار مهره دوم به پشت جمجه پیچ می‌شده است ولی جراحی با این تکنیک جدید مزایایی دارد که از جمله آن می توان به استحکام بیشتر، احساس نکردن پلاتین توسط بیمار و کمتر بودن خطر ورود پیچ با تکنیک جدید در مغز اشاراه کرد.

دکتر دادگر با اشاره به وضعیت عمومی بیمار، تصریح کرد: بیمار روند درمانی مناسبی را طی می‌کند و به‌زودی از بیمارستان ترخیص می‌شود و می‌تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.

وی تصریح‌کرد: با امکانات و تجهیزات پیشرفته برای جراحی‌های مغز و اعصاب و تیم پرستاری قوی در بخش مراقبت‌های ویژه جراحی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، تمام اعمال جراحی مغز و اعصاب در بوشهر انجام می‌شود و دیگر نیازی به اعزام این بیماران به خارج از استان وجود ندارد