- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تنها منبع رسمی اعلان روز عید فطر

وی افزود: از سوی دفتر مقام معظم رهبری، ۱۶۰ گروه رصد در مناطق مختلف کشور استقرار یافته و حلول ماه شوال را با پیشرفته‎ترین تجهیزات رصد خواهند کرد.

در جلسه شورای استهلال مناطق قومی اهل سنت گلستان بر حفظ وحدت بین مسلمانان تاکید شد و اعضای این ستاد تنها منبع رسمی و قابل اعتماد اعلان روز عید فطر، را دفتر مقام معظم رهبری اعلام کردند.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان در دومین جلسه شورای استهلال مناطق قومی در جمع علمای اهل سنت استان گلستان گفت: این ستاد با هدف هماهنگی و ایجاد وحدت رویه در خصوص اعلام عید سعید فطر تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام علی خیرخواه با بیان اینکه براساس نظر علمای شیعه و سنی رویت هلال ماه شوال برای اعلام عید شرط است، تصریح کرد: براساس فتوای امام راحل چنانچه رویت هلال ماه در مناطقی به دلیل وجود موانع مانند ابر میسر نباشد، به شرط وجوب حلول ماه در مناطق هم افق حکم رویت در آن مناطق نیز صادر می‎شود.

وی افزود: از سوی دفتر مقام معظم رهبری، ۱۶۰ گروه رصد در مناطق مختلف کشور استقرار یافته و حلول ماه شوال را با پیشرفته‎ترین تجهیزات رصد خواهند کرد.

خیرخواه ادامه داد: در صورت مشاهده هلال ماه شوال، باید با رعایت موارد اثبات شرعی به دفتر مقام معظم رهبری و یا نمایندگان معظم له دراستان‎ها اعلام شود.

وی، با اشاره به اینکه در ایام موسم حج مسلمانان اقتدار و وحدت خود را در مقابل دیدگان همگان به نمایش می‎گذارند، اظهار امیدواری کرد در این عید سعید، اتحاد و همدلی همه مذاهب اسلامی به منصه ظهور خواهد رسید.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان، با تبریک آغاز کار دولت اعتدال و امید نیز گفت: دولت یازدهم با دعای خیر ملت و تنفیذ حکم از سوی مقام معظم رهبری کار خود را آغاز کرد و امیدواریم این دولت منشاء خدمات برای ملت بزرگ ایران باشد./