- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کتابت کامل قرآن کریم توسط یکی از خطاطان مطرح شهرستان جم

 معلم هنرمند بخش ریز با لطف خداوند و پشتکار فراوان توانست قرآن کریم را با خط زیبای نسخ کتابت کند. این خوش نویس ممتاز این اثر را برگ زرینی برای شهرستان دانست و خواست تا مسئولان زمینه ای متناسب با شأن قران کریم فراهم کنند تا بتواند از این کتاب آسمانی در شهرستان جم رونمایی کرده و در مکانی مناسب نگهداری و به یادگار بماند.

 

سید جمال احمدی متولد ۱۳۵۱ ، از دوران کودکی در سایه ی پدر بزرگوارش سید باقر در روستای قلعه کهنه از توابع  بخش ریز ، با قران انس گرفته . وی فارغ التحصیل رشته دبیری علوم تجربی از مرکز تربیت معلم علامه طباطبایی بوشهر است و ۱۸ سال است که در سمت شریف معلمی مشغول تدریس می باشد . این دبیر خوش ذوق در زمینه خط نستعلیق دارای عناوین برتر از نمایشگاههای مختلف در سطح استان می باشد. وی در سال ۱۳۷۲ توانسته است به مسابقات کشوری راه یابد.

احمدی در گفتگو با خبرنگار خاصه در مورد خصوصیات این مصحف شریف اظهار داشت : کتابت شامل ۳۰جزء و در ۷۱۶ صفحه می باشد که با خط نسخ و با الگو گرفتن از خط عثمان طاها به رشته تحریر درآمده است.http://khaseh.com/wp-content/uploads/2013/08/Untitled-1-219x300.jpg [1]

وی اضافه نمود: این اثر را از سال ۷۷ شروع کرده ام و با وقفه ای که به دلیل مشغله کاری داشته ام حدود ده سال به طول انجامید .

ایشان  در جواب سوال خبرنگار خاصه در خصوص اینکه با چه نیتی اقدام به کتابت قرآن نموده ، بیان داشت:

مدتها دنبال اثری می گشتم که حتی با خراب شدنش جرأت دور ریختن آن را نداشته باشم و این اثر چیزی نبود جز کتابت قران مجید.

این هنرمند خوشنویس تصریح کرد : از مهمترین اهدافم در کتابت ، استفاده بهینه از اوقات فراغت ، آشنایی کامل تر با این کتاب آسمانی ، بهتر شدن وضعیت خط  و گسترش فرهنگ قرانی در بین نوجوانان و جوانان بوده است.

سید جمال احمدی بیان کرد: در تمام مدت کتابت وضو داشتم و این یک آرامش خاصی برایم به همراه داشت و همواره از خداوند آرزو میکردم که توفیق و فرصت اتمام این اثر را به من عطا نماید.

 ایشان در مورد خاطرات و سختی های این راه به خبر نگار خاصه گفت : زمانی که شروع به کتابت کردم کامپیوتر در منطقه به ندرت وجود داشت بنابراین اگر صفحه ای خراب میشد مجبور بودم کل آن صفحه را کنار بگذارم و دوباره شروع به نوشتن آن صفحه کنم این شاید یک امتحان الهی بود تا بدینوسیله میزان علاقه مندی و پشتکارم نسبت به قرآن آزموده شود.

احمدی ضمن رسیدن به آرامش روحی از انس با قرآن کریم، از دیگر برکات انجام این کار را بهتر شدن خط خود دانست و اضافه نمود : این تغییر در زیبایی خطم  به گونه ای بود که بین صحفات اول و صحفات پایانی تفاوت بسیاری پیدا شد و همین امر موجب گردید که حدود ۱۵۰ صفحه از قرآن را بازنویسی کنم.

این خوشنویس ممتاز شهرستان در پایان سخنانش گفت : دوست دارم این اثر برگ افتخاری برای منطقه و شهرستان باشد و  انتظار دارم با مساعدت مسئولان زمینه ای متناسب با شأن قران کریم فراهم گردد تا بتوانم از این کتاب آسمانی در شهرستان جم رونمایی کرده و در مکانی مناسب نگهداری و به یادگار بماند.