تیم دوم؛ یک گام تا فینال
تاريخ ارسال خبر : 7 آگوست 2015 | ساعت 16:31 | کد خبر: 33766 | sv982 | چاپ این مطلب

 

حاصل تلاش های والیبال ایران در زمینه های مختلف حالا کیفیت آسیا را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.

والیبال


 

به گزارش “ورزش سه”، این جمله معروف بارها به گوش اکثریت رسیده است که والیبال ایران تا دیروز آرزوی گرفتن یک ست از چین، ژاپن و استرالیا بود اما حالا هیچ یک از آنها برای ما حریف محسوب نمی شوند و کلاس والیبال ایران چندین سال است به سطح جهانی رفته است و آسیا دیگر ابهت سابق را ندارد.

از امروز مرحله نیمه نهایی قهرمانی آسیا در تهران آغاز می شود و بسیار واضح می توان تاثیرات فعالیت والیبال ایران در آسیا را در همین مرحله دید. تمام تیم های حاضر از مربیانی استفاده می کنند که ایرانی هستند و یا زمانی در ایران فعالیت کرده اند و مسیر تکامل شان از کشورمان گذشته است. خوآن سیچلو سرمربی قطر، احمد مساجدی مربی ژاپن و رضا ابراهیمی مربی ایران کسانی بودند که کار خود در عرصه مربیگری را چهار سال پیش از همین مسابقات و همین سالن شروع کرده اند و امروز هر یک برای خود در کشورهای صاحب والیبال وزنه ای محسوب می شوند.

ایران از زمانی که تصیمیم به سازندگی در والیبال کرد ضمن اینکه توانست خودش را به سطوح بالای جهانی بکشاند حالا توانسته است آسیا را هم با خود به جلو ببرد و در حال حاضر اکثر کشورهای این قاره ایران و سبک کاری اش را الگو قرار داده اند. این در حالی است که تمام کشورهای آسیایی هریک مدت زمانی را برای رشد در والیبال صرف کرده اند اما هیچ یک از آن تیم ها نتوانستند مثل ایران یک قاره را تحت تاثیر قرار دهند و مربیان خود را به سایر کشورها اعزام کنند.


قهرمانی والیبال آسیا در سال ۲۰۱۱ تا مسابقاتی که هم اکنون در تهران برگزار می شود سیر تحولات و پیشرفت والیبال ایران را در ۴ سال اخیر نشان می دهد و به ما می گوید چه قدر موفق بوده ایم و سایر کشورها چرا ایران را الگو قرار داده اند. حالا تیم دوم ایران هم مدعی قهرمانی در آسیا است و تیم اصلی برای المپیکی شدن می جنگند و این در حالی است که هیچ یک از تیم های صاحب اسم والیبال در آسیا نتوانستند چنین تاثیری را بر سایر تیم های قاره خود بگذارند به طوریکه وقتی در تورنمنت آسیایی به مرحله نیمه نهایی می رسد تمام مسابقات رنگی از والیبال ایران را داشته باشد.
 
امروز در مرحله نیمه نهایی قهرمانی والیبال آسیا از ساعت ۱۷ ژاپن رو در روی قطر قرار می گیرد و از ساعت ۱۹ ایران و چین برای راهیابی به فینال مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.


نظرات کاربران 

ارسال یک پاسخ