- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

علت بروز حادثه آتش سوزی در پتروشیمی پردیس مشخص شد.

 عسلویه نیوز ، نشست کمیته بحران شرکت ملی صنایع پتروشیمی که به منظور علت یابی حادثه آتش سوزی در فاز ۱ مجتمع پتروشیمی پردیس در عسلویه برگزار شد، روز گذشته (جمعه ۱۵مرداد) با جمع بندی تمام گزارش ها، علت بروز این حادثه را مشخص کرد.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی  با تشریح این حادثه گفت: با بررسی علت و ریشه یابی حادثه آتش سوزی در فاز یک مجتمع پردیس که با مطالعه گزارش ها و مصاحبه با روسای واحدهای بهره برداری، تعمیرات و اچ.اس.یی و شورای مدیران و دیگر کارشناسان انجام شد، مشخص شد که شب قبل از حادثه (سه شنبه ۱۲ مرداد) نشت گاز آمین از برج جذب آمونیاک فاز یک پتروشیمی پردیس گزارش شده بود.

قدرت الله نصیری ادامه داد: به همین دلیل چهارشنبه (۱۳ مرداد) واحد یاد شده تحت کنترل قرار می گیرد و شورای مدیران تشکیل جلسه می دهد؛ مقرر می شود واحد تعمیرات و بهره برداری در محل حضور یافته و محل نشت گاز را مورد بازبینی و بررسی دقیق برای تعمیرات قرار دهند.

وی گفت: در جریان ترمیم این نشتی بر اثر یک اشتباه شیاری بزرگ روی خط ایجاد می شود که به دلیل آزاد شدن گاز هیدروژن  و نزدیکی محل نشتی به منبع حرارتی برج انفجار رخ می دهد.

نصیری با تسلیت به درگذشتگان این حادثه گفت: این هشدار بزرگی است که در صنعت پتروشیمی باید متناسب با رشد صنعتی، برای تربیت و آموزش نیروی انسانی جوان و استفاده از دانش نیروهای متخصص و باتجربه، گام های اساسی برداشته شود.

ضرورت توجه به شعار «Safty first» (اول ایمنی)

نصیری با بیان این که تمام کارکنان باید ملزم به رعایت اصول ایمنی کار باشند، گفت: طبیعت کار در صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حکم می کند که ضمن فراهم کردن تمام تجهیزات ایمنی، تمام مدیران و کارکنان ملزم به رعایت اصول ایمنی در محیط کار باشند؛ در غیر این صورت بروز این حوادث ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ساختار سازمانی واحدهای ستادی و عملیاتی امور مربوط به اچ.اس.یی باید بهبود یابد.