- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

گسترش و بلوغ رسانه های شهرستان مایه خوشحالی است

فرماندار عسلویه گفت: گسترش و بلوغ رسانه های شهرستان مایه خوشحالی است.نادری [1]

به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز” عبدالله نادری بعد از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران شهرستان عسلویه با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران نقش مهمی در حرکت جامعه به سوی پیشرفت و تعالی دارند.

وی با نثار سلام و درود به روح بلند شهید صارمی و شهداء رسانه افزود: خبرنگاران در دوران دفاع مقدس رشادت‌های رزمندگان را خوب منعکس می‌کردند و در این راه جمع زیادی از این عزیزان به شهادت رسیدند و هم‌اکنون نیز خبرنگاران در عراق افغانستان، سوریه و یمن مظلومیت مظلومان و جنایت جنایتکاران را به تصویر می‌کشند.

فرماندار عسلویه نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان در مسیر توسعه و پیشرفت شهرستان را مهم دانست و گفت: خبرنگاران می‌توانند در اندیشه‌های مردم هم توسعه ایجاد کنند و تحولی فکری و اندیشه حاصل شود.

وی با اشاره به تلاش خبرنگاران شهرستان گفت خوشحالم رسانه در عسلویه گسترش یافته و به بلوغ رسیده است.

وی یادآور شد: توسعه تنها توسعه عمرانی و اجتماعی نیستٰ اندیشه‌ها هم باید توسعه پیدا کند و رسانه‌ها در این زمینه رسالت مهمی دارند.

نادری با بیان اینکه به آموزش و پرورش و آموزش عالی باید بیشتر توجه کرد گفت: دو دانشگاه در این شهرستان دایر است و تا مقطع کارشناسی ارشد دانشجو تربیت می‌کند و این تاثیر بسزایی در توسعه آموزشی دارند که زیر بنای توسعه انسانی است و تاثیر مهمی در به کار گیری نیروهای بومی در چرخه مدیریت شهرستان دارندٰ اگر جوانان ما علم داشته باشند برنامه‌ریزانٰ مجبورند از ظرفیت علمی آنها استفاده کنند.

وی بیان کرد: در بحث اعتبارات نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشتیمٰ در سال جاری ۲۴ درصد اعتبارات نسبت به سال گذشته رشد داشته که در شهرستان عسلویه ۳۵/۵ درصد افزایش اعتبارات داشتیم و نسبت به شهرستان های دیگر رتبه بالاتری را به خود اختصاص داده ایم.

نادری از اجرای ۸۰ پروژه عمرانی جدید در عسلویه خبر داد و ابراز داشت: در تخصیص اعتبارات نیز به عدد ۸۴ درصد رسیدیم که جهش قلمداد می‌شود در حالی که میانگین تخصیص استان حدود ۵۰ درصد هست و برای امسال برای ۸۰ پروژه اعتبار گذاشتیم.

نادری خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی شهرستان عسلویه مبلغ ۲۱ میلیارد و۷۶۵ میلیون تومان است که با این اعتبار پروژه های زیادی در بخش راه، آب، برق و عمران هزینه می شود که شاخص ترین آن ساخت خانه جوان است.

وی همچنین از افزایش اعتبارات در بخش آب و برق خبر داد و گفت: در شهرستان عسلویه کمبود انرژی برق وجود ندارد اما کمبود پست توزیع در شهرستان باعث افزایش فشار و بعضاً قطعی برق می شود که  احداث پست جدید برق را به یکی ضرورت های پروژه ها در شهرستان مطرح می کند و با اعتبارات تخصیص داده شده در این حوزه شاهد راه اندازی پست جدید خواهیم بود.

نادری افزود: در بحث آب کمبودی که وجود دارد نه تنها شامل کل استان بلکه کل کشور است اما با این حال توانستیم موضوع آب را مدیریت کنیم و نسبت به انشعابات غیر قانونی به شدت برخورد شود چرا که بخش اعظمی از آب از این طریق هدر می شود.

وی افزود: اعتبارات خوبی به بخش راه و شهرسازی و آب و برق و آموزش و پرورش اختصاص دادیم که ان شاء الله بتوانیم مشکلات سخت افزاری شهرستان را به حداقل برسانیم.

فرماندارعسلویه بیش از دو ساعت از وقت خویش را در اختیار رسانه های شهرستان گذاشت و در فضایی صمیمی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در پایان با اهدا لوح تقدیر و هدیه از خبرنگاران تقدیر کرد وی همچنین وعده هر سه ماه یک بار نشست خبری با خبرنگاران را به اصحاب رسانه داد.