- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برگزاری اولین دوره ARC GIS در شرکت نفت و گاز پارس

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس سعید رضا راد پور رییس محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس گفت :اولین دوره آموزش نرم افزار ARC GIS با همکاری واحد آموزش در مجتمع اداری شرکت نفت و گاز پارس در منطقه عسلویه و با حضور کارشناسان ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس به مدت ۳ روز از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۴ مرداد ماه ۱۳۸۹ و با همکاری واحد آموزش شرکت برگزار گردید. این دوره در قالب سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته تدریس می­شود که دوره برگزار شده در سطح مقدماتی بوده است.
وی افزود: استفاده از GIS به عنوان یکی از کاربردی ترین دانش­ها، در زمینه­ های مختلفی از جمله تعیین مختصات، شناسایی سایت، برنامه­ ریزی­ های صنعتی و شهری، زمین شناسی، معادن و فعالیت­های زیست­ محیطی مانند بررسی منابع آب­های زیرزمینی، آب­های سطحی و موقعیت منابع زیستی کاربرد داشته و قادر است امر مدیریت و برنامه زیری را بهبود بخشد. همچنین بکارگیری GIS علاوه بر سودآوری می­تواند باعث تسریع در روند برنامه­ ریزی به ویژه در موارد اضطراری و بحرانی گردد. از طرفی کاربران GIS طیف وسیعی از افراد مانند مدیران، برنامه­ ریزان و کارشناسان را در بر می­گیرد.
راد پور در خاتمه گفت: نرم­ افزار ARC GIS شامل زیرنرم افزارهای ARC Catalog، ARC Map، ARC Glob، ARC Reader، ARC Toolbox، ARC Scane و ARC Scene می­باشد که کاربرد GIS را به صورت کامپیوتری و با سرعت بالاتر مقدور می­سازد.