- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آغاز فعالیت اسکله خلیج فارس در منطقه ویژه پارس

[1]محمود حکانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عسلویه از مناطق مهم و استراتژیک در صنعت و اقتصاد کشور است و رونق اقتصادی بسیار ارزشمندی دارد.

وی افزود: باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت اقتصادی در منطقه فراهم شود و همه مسئولان و کارکنان در این راستا وظیفه حسیاس و سنگینی بر عهده دارند.
رئیس اداره بندر و دریانوردی عسلویه از آغاز فعالیت اسکله خلیج فارس در منطقه ویژه پارس خبر داد و خاطرنشان کرد: اسکله کنگان خلیج فارس با ورود کشتی COMBIDOCK3، از مبدا کشور سنگاپور به این بندر فعالیت خود را آغاز کرد.
حکانی تصریح کرد: بهره‌بردار این اسکله مهم و ارزشمند، شرکت مایع‌سازی گاز طبیعی ایران است و این اسکله در سایت ۲ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارد.
وی اضافه کرد: کشتی COMBIDOCK3 حامل تجهیزات پالایشگاهی از مبدا کشور سنگاپور بوده و توسط تیم راهنمایی اداره بندر و دریانوردی عسلویه به اسکله پهلو داده شد.
این مسئول یادآور شد: کاربری این اسکله خدماتی است و قابلیت پذیرش کشتیهایی با آبخور ۱۱ متر و طول ۱۷۰ متر را دارد.
حکانی یادآور شد: بهره‌برداری از این اسکله و انتقال تجهیزات پالایشگاهی از طریق آن، باعث تسریع در انجام پروژه عظیم ملی تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی خواهد شد.
وی گفت: اسکله خلیج فارس فعالیت چشمگیری را برای رونق بخشیدن به فازهای پارس جنوبی انجام خواهد داد و امیدوار هستیم بتوانیم در دسترسی به اهداف مورد نظر موفق شویم.
حکانی خاطرنشان کرد: اداره بندر و دریانوردی بندر عسلویه با همه توان و ظرفیت در خدمت مردم شریف منطقه عسلویه و شهرستان کنگان است و امیدوار هستیم که بتوانیم انتظارات را برآورده کنیم‌؛ به ویژه در سال جهاد اقتصادی با همه توان در خدمت رشد و پیشرفت پارس جنوبی هستیم.