- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

نجات بیمار با عملیات احیای قلبی‌ریوی در جم

[1]

رئیس بیمارستان توحید جم گفت: بیماری که دچار ایست قلبی شده بود با عملیات احیای قلبی‌ریوی در بیمارستان توحید جم از مرگ حتمی نجات یافت.

محمدصادق ظریف در پایان عمل موفقیت‌آمیز احیای قلبی ریوی در بیمارستان توحید جم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارکنان بیمارستان توحید جم موفق شدند با انجام احیا قلبی ریوی (CPR ) جان یک نفر را از مرگ حتمی نجات دهند.
وی در تشریح جزئیات این عملیات افزود: دختر ۱۸ ساله‌ای که به علت برق‌گرفتگی دچار ایست قلبی ریوی شده بود، به بخش اورژانس بیمارستان توحید منتقل شد.
رئیس بیمارستان توحید جم خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بسیار حاد این بیمار، بلافاصله کد ۹۹ (کد احیا قلبی ریوی )اعلام و متعاقب آن اعضای تیم CPR بیمارستان بر بالین بیمار حاضر و عملیات احیا قلبی و ریوی آغاز شد.
ظریف تصریح کرد: عملیات CPR حدود ۶۰ دقیقه به طول انجامید که در این فاصله نهایتاً علایم حیاتی بیمار با گرفتن پنج بار شوک قلب و دریافت داروهای مورد نیاز به حالت طبیعی برگشته و بیمار به هوش آمد.
وی اذعان داشت: در حال حاضر بیمار دارای هوشیاری کامل بوده و در بخش عمومی بستری است.
رئیس بیمارستان توحید جم گفت: متخصص قلب و عروق، متخصص داخلی، پزشک اورژانس، کارشناس ارشد پرستاری، مسئول بخش اورژانس، سوپروایز و کادر پرستاران در این عملیات موفقیت‌آمیز و بینظیر حضور داشتند و موجبات خوشحالی خانواده این بیمار را در ماه مبارک رمضان فراهم کردند.
ظریف یادآور شد: از تمام توان و پتانسیل موجود برای خدمات‌رسانی به مردم بومی و کارکنان صنعت نفت استفاده می‌کنیم و برای رشد و توسعه خدمات برنامه‌های متنوعی را عملیاتی می‌سازیم.
رئیس بیمارستان توحید جم از توسعه بیمارستان توحید جم خبر داد و افزود: احداث پلی‌کلینیک تخصصی، احداث و توسعه داروخانه مجهز و راه‌اندازی پلی‌کلینیک دندانپزشکی و احداث و راه‌اندازی بخش تشخیصی از مهم‌ترین واحدهایی است که در طرح توسعه بیمارستان توحید جم مورد توجه قرار گرفته است.
ظریف بیان داشت: هم‌اکنون بیش از ۲۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص در این بیمارستان فعال هستند و بخش‌های مختلف این بیمارستان با تجهیزات منحصربه‌فرد به خدمات به بیماران می‌پردازند.
وی تصریح کرد: کیفیت‌بخشی به خدمات و رضایت خاطر ارباب رجوع از مهم‌ترین اولویت‌های این بیمارستان است که با همکاری همه کارکنان و مدیران در این راستا تلاش می‌کنیم.