- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پارس جنوبی را زنگنه پارس جنوبی کرد

“عسلویه نیوز”محمدجواد شمس در خصوص عملکرد زنگنه در دوران وزارتش، با اشاره به اینکه از سال ۷۲ در پارس جنوبی بوده اظهار داشت: در زمان وزارت زنگنه، اهمیت پارس جنوبی به نحو مناسبی در وزارت نفت تبیین شد و به آن به عنوان یکی از اولویتهای وزارت نفت پرداخته شد.محمد جواد شمس [1]

به گزارش”عسلویه نیوز” مدیرعامل گروه پتروپارس، ابتکار زنگنه در خصوص بیع متقابل در پروژه های پارس جنوبی را ابتکاری راه گشا دانست و گفت: با این نوع قرارداد علاوه بر اینکه از بودجه کشور هزینه نشد، در چهارچوب این قرارداد، شرکتهای بزرگ خارجی همانند توتال و انی در پارس جنوبی حضور پیدار کردند و در کنار آنها شرکتهای پیمانکار EPC و شرکتهای سازنده ایرانی ارتقاء و رشد لازم را برای انجام مگا پروژه ها و سازندگی پیدار کردند.

وی که با مهر گفتگو کرده، افزود: در این سالها شاهد تلاش خستگی ناپذیر ایشان در برقراری زیرساختهای منطقه عسلویه مانند اسکله پارس و فرودگاه بین المللی خلیج فارس بودم.

شمس اظهار داشت: تشکیل شرکت پتروپارس همزمان با حضور شرکتهای بزرگ بین المللی، یکی از اقدامات ماندگار زنگنه است. شرکت پتروپارس با اجرای پروژه های فازهای ۱، ۶و۷و۸ و ۱۲ پارس جنوبی نقش خود را به خوبی ایفا کرده است که نتیجه آن را در این ایام مشاهد می کنیم که همه آن شرکتهای خارجی کشور را ترک کردند، در این شرایط سخت تحریم، پتروپارس در خط مقدم جبهه اقتصادی حماسه آفرینی می کند.

این مدیر باسابقه نفتی افزود: زنگنه اهمیت و ضرورت تمرکز بر صنایع بالادستی را به درستی درک کرد که تربیت متخصصین در صنایع بالادستی از بین نخبگان کشور از اقدامات تاثیرگذار ایشان است.

وی که تجربه راهبری پروژه های فاز یک و فاز ۶و۷و۸ به عنوان بزرگترین پروژه تاریخ نفت که به بهره برداری رسیده است را در زمان صدارت زنگنه در کارنامه خود دارد، یکی از خصلتهای زنگنه را پیگیری مستمر وی در به ثمر رسیدن کارها عنوان کرد.