- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

دفتر یک شرکت نفتی از تهران به عسلویه منتقل شد

عسلویه نیوز ، در راستای اجرای سیاست تمرکز زدایی و خروج شرکتهای دولتی از تهران، با تاکید معاون وزیر نفت دفتر مرکزی شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی به بندر عسلویه جابه جا شد.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از پانا نیوز، با موافقت هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی دفتر مرکزی شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی از تهران به بندر عسلویه منتقل شد.

بر این اساس با تاکید عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت و مصوبه هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی دفتر مرکزی شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی (عسلویه) منتقل شد.

در همین حال معاون اول رئیس جمهور ۳۱ اردیبهشت ماه امسال مصوبات نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت از شهر تهران را ابلاغ کرد که بر اساس این تصمیمات اولویت و نام شرکتها و مؤسسات دولتی که باید از تهران خارج شوند اعلام شد.

اما اخیرا معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری اعلام کرد: به دنبال تصمیم های ریاست جمهوری و هیئت دولت مبنی بر خروج شرکت‌های دولتی از تهران، وزارت نفت اقدام های خوبی برای اجرای این دستور انجام داده است.

به طوری که وزارت نفت بر اساس مصوبات کارگروه انتقال از پایتخت، برخی از شرکت‌های خود را منتقل و مابقی را بر اساس قوانین مربوطه به بخش خصوصی واگذار کرده است.

سید مسعود میرکاظمی وزیر نفت تیر ماه امسال درباره مصوبه اخیر دولت مبنی بر خروج شرکتهای نفتی از تهران گفته بود: در حال حاضر که اکثر شرکتهای نفتی، گاز، پتروشیمی و پخش فرآورده های نفتی در سطح استانهای کشور پراکنده بوده و ضرورتی هم برای انتقال ستاد شرکت ملی نفت، گاز و پالایش و پخش نفتی به استانها وجود ندارد.

وی افزوده است: بر همین اساس، مذاکراتی با اعضای دولت برای ماندگاری تعدادی از این شرکتها در تهران انجام شده است.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه هم اکنون یکی از مباحث برای خروج شرکتها از تهران محور سه شرکت نفت و گاز پارس، نفت مرکزی و نفت خزر است، اظهار کرده بود: در شرایط فعلی که ۵۰ درصد کارکنان نفت و گاز پارس در عسلویه فعال هستند و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز در استانهای مختلف شرکتهای اقماری ایجاد کرده و دیگر نیازی به انتقال باقیمانده ستاد آنها به مرکز عملیاتی وجود ندارد.

این عضو کابینه دولت از انتقال تنها شرکت نفت خزر به استانهای شمالی کشور اشاره کرده و اظهار کرده بود: انتقال این شرکت نفتی نیز تا شهریور ماه امسال به طور کامل انجام می شود.