- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ساخت ۲ کشتی توریستی در بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به ممنوعیت خرید کشتی‌های توریستی، دو کشتی با پیشرفت فیزیکی۵۰ و ۶۰ درصد در کارگاه‌های استان در دست ساخت است.

احمد دشتی ظهر امروز در نشست با مدیران بانک‌های استان بوشهر اظهار داشت: هفت طرح اشتغالزایی در حوزه گردشگری به ارزش ۷۲ میلیارد ریال در استان آماده اجرا داریم.
وی افزود: این طرح‌ها همگی در کار گروه اشتغال تصویب شده است و توسط بانکهای عامل نیز پذیرش شده و منتظر دریافت تسهیلات برای اجرای این طرح‌ها هستیم.
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر اضافه کرد: این طرح‌ها شامل دو طرح کشتیسازی و پنج طرح هتل، هتل‌آپارتمان و رستوران است که در صورت اجرا و فعالیت علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۲۱۰ نفر، ظرفیت‌ تخت‌های استان را به ۴۲۰ تخت ارتقا مییابد.
دشتی تصریح کرد: وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشتیهای توریستی یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری محسوب میشوند انتظار میرود بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات برای تسریع در اتمام این دو طرح همکاری بیشتری داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: برخی از سرمایه‌گذاران با آورده خود و بدون دریافت هیچ‌گونه تسهیلاتی طرح خود آغاز کرده‌اند اما برای ادامه کار به تسهیلات نیاز دارند.
وی اضافه کرد: تعلل در پرداخت تسهیلات به این طرح موجب شده اجرای برخی از طرح‌ها به تعویق بیفتد این در حالی است که برای اجرا و بهره‌برداری از آنها در زمان مشخص شده برنامه‌ریزی شده است و سرمایه‌گذار نمی‌تواند اجرای طرح را متوقف کند.
دشتی در ارتباط با تسهیلات مشاغل خانگی گفت: اداره کار مسیر دریافت تسهیلات مشاغل خانگی را در این حوزه به خوبی هموار کرده است و امیدواریم بانکها نیز در این زمینه همکاری مطلوبی داشته باشند.
وی افزود: در این زمینه ۲۰۰ پرونده آماده شده که از این تعداد ۱۵۰ پرونده به اداره کار ارسال شده که پس از انجام بررسی‌های لازم ۱۲۰ پرونده برای دریافت تسهیلات به صندوق مهر امام رضا (ع) تحویل داده شده است.