- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جراحی موفقیت آمیز تومور قلبی در بوشهر

عسلویه نیوز“معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز در مرکز جراحی قلب بوشهر تومور قلبی بیماری از بدن وی خارج و قلب وی ترمیم و بازسازی شد.

به گزارش “عسلویه نیوز” پزشک جراح این بیمار ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمار خانمی ۵۴ ساله بود و سال‌ها از درد قفسه سینه رنج می‌برد، احتمال اینکه درد وی ناشی از گرفتگی عروق کرونر باشد،‌مطرح شد.
ابراهیم شفیعی افزود: با فراهم شدن امکانات تشخیصی پیشرفته از جمله اکوکاردیوگرافی مری و آنژیوگرافی دربیمارستان بنت‌الهدی بوشهر مشخص شد منشا درد قلبی این بیمار وجود توموری در دهلیز چپ قلب است.
وی یادآورشد: پس از فراهم کردن امکانات لازم، بیمار مورد عمل جراحی قلب باز قرار گرفت و از آنجایی که تومور به بخش‌هایی از دیواره داخلی قلب چسبندگی داشت قسمت‌هایی ازدیواره قلب نیز که در تومور گرفتار شده بود همراه با تومور برداشته شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: پس از برداشتن تومور، نقص قسمت‌های برداشته شده با استفاده از بافت طبیعی قسمت‌های دیگر(پریکارد) مورد ترمیم و بازسازی مجدد قرار گرفت طوری که قلب بیمار کارکرد طبیعی و معمولی خود را به طور کامل به دست آورد.
این فوق تخصص جراحی قلب افزود: بیمار که هم‌اکنون روز دوم بعد از عمل خود را در بخش مراقبت‌های ویژه می‌گذراند در شرایطی مساعد به ‌سر می‌برد و ظرف چند روز آینده ‌‌با سلامت کامل از بیمارستان مرخص می‌شود.