- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی بندر طاهری

مدیرعامل پارس جنوبی از احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی بندرطاهری با اعتبار ۵۳ میلیارد ریالی خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” سید پیروز موسوی امروز در حاشیه بازدید از تاسیسات پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: وزارت نفت در دو سال اخیر به حوزه‌های پیرامونی بیشترین توجه و عنایت را داشته و بویژه در استان بوشهر شاهد اجرای طرح‌های متنوعی در سطح استان بوشهر و شهرستان کنگان هستیم.
وی افزود: بیشترین تعامل را با استان بوشهر داریم و برای توسعه زیرساخت‌های این استان از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌ایم و هم‌اکنون تعداد زیادی طرح عام‌المنفعه برای مردم استان در دست اجرا داریم.
مدیرعامل پارس جنوبی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های بزرگ راه‌سازی و همچنین اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاهای عسلویه و نخل‌تقی در سال گذشته و امسال انجام شد و هم‌اکنون نیز احداث بزرگراه ساحلی دیر به بوشهر با مشارکت ۵۰ درصدی صنعت نفت در دست اجراست.
موسوی در ادامه با اشاره به رفع نقاط حادثه‌خیز در شهرستان کنگان اذعان داشت: برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای و رفع نقاط پرترافیک در محدوده پارس جنوبی اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.
مدیرعامل پارس جنوبی از احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی بندرطاهری خبر داد و یادآور شد: برای این امر مهم بیش از ۵۳ میلیارد ریال هزینه میشود که گام مهمی در بهبود وضعیت ترافیک و حذف این نقطه پر حادثه برداشته میشود و انتظار داریم رضایت خاطر مردم این بندر مهم و تاریخی فراهم شود.
موسوی همچنین از اصلاح قوس هندسی ایستگاه گاز فجر خبر داد و گفت: این طرح با اعتباری بیش از سه و نیم میلیارد تومان اجرایی میشود و این نقطه پرترافیک و پرحادثه را به نقطه‌ای ایمن تبدیل میکنیم.
وی افزود: تمام تلاش خود را برای توسعه تمام زیرساخت‌های لازم برای تکمیل و نهایی کردن طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی انجام میدهیم و امیدوار هستیم شاهد افزایش بهره‌وری و رشد و شکوفایی اقتصادی باشیم.
مدیرعامل پارس جنوبی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی نیز کارهای اساسی صورت گرفته و اجرای مصوبه ارزشمند استخدام ۵۰ درصدی نیروهای بومی نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد که امیدوار هستیم با همکاری دستگاه‌های اجرایی در این امر موفق شویم.
موسوی بیان داشت: کار آموزش نیروهای جوان بیکار منطقه با جدیت انجام می‌شود و سازمان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز همکاری لازم را با ما داشته است.