- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

رشد ۱۵۰ درصدی صادرات گمرک پارس جنوبی

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از رشد ۱۵۰ درصدی صادرات گمرک پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” احمد پورحیدر شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران در پارس جنوبی اظهار داشت: گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی از گمرکات فعال در سطح کشور است و در سال جهاد اقتصادی تلاش و فعالیت خوبی داشته و شاهد افزایش چشمگیر صادرات و واردات در این منطقه هستیم.
وی افزود: ظرفیت‌های صادرات و واردات کالا در این منطقه بسیار بالاست و باید از این موقعیت ویژه در رشد بهره‌وری استفاده لازم را ببریم.
مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از صادرات بیش از ۲ میلیون تن کالا از گمرک پارس جنوبی به خارج از کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در تیرماه سال جاری به میزان ۲ میلیون و ۱۳۲ هزار تن کالا از گمرک پارس جنوبی صادر شده است.
پورحیدر تصریح کرد: صادرات انجام شده به ارزش یک میلیارد و ۸۰۴ میلیون دلار است که از گمرک پارس جنوبی در بندر عسلویه به خارج از کشور صادر شده است.
وی از رشد ۱۵۰ درصدی صادرات گمرک پارس جنوبی خبر داد و اذعان داشت: صادرات کالای گمرک پارس جنوبی در مقایسه با میزان صادرات این گمرک در مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن ۶۱ و از نظر ارزش ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرک پارس جنوبی از صادرات بیش از ۶۴۰ هزار تن میعانات گازی در گمرک منطقه ویژه خبر داد و افزود: در تیرماه امسال بیش از ۶۴۷ هزار تن میعانات به ارزش ۵۸۵ میلیون دلار از این منطقه صادر شده که از نظر وزن ۱۰۰ درصد و از نظر ارزش ۲۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۸۹ رشد را نشان می‌دهد.
پورحیدر گفت: کالاهای صادر شده در این گمرک شامل پلیاتیلن، میعانات گازی، پروپان، بوتان و پارازایلین است.
وی تصریح کرد: کالاهای موجود به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند، بلژیک، اسپانیا، ترکیه، رومانی، تایلند، مالزی، ویتنام و افغانستان صادر شده است.
پورحیدر گفت: بخش عمده صادرات از عسلویه را میعانات گازی تولیدشده در پنج پالایشگاه عمده و مهم پارس جنوبی تشکیل میدهد که در بازارهای جهانی قیمتی همپایه نفت خام دارد.
وی اظهار داشت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده باید بیش از گذشته تلاش کنیم و برای رشد اقتصادی باید از همه توان و ظرفیت موجود استفاده کنیم.
انتهای پیام/خ۲۰