- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

از دعوت أئمه برخی مساجد آن کشور پیرامون کشتار شیعه در عراق

خانم مرام عبدالرحمن مکاوی در روزنامه ی :الوطن” عربستان نوشت : إمام جماعت مسجد ی که در شهر جده زندگی می کنند. و او ضمن ادای نماز به دعاء برای هلاکت روافض برخواست….

بازتاب انتقاد نویسنده عربستانی از آنچه که آنرا توصیف به ترویج فکر فتنه جوئی  علیه شیعیان در عراق و مناطق دیگر جهان در برخی از مساجد آن کشور است. در برخی ازرسانه ها عربی  قابل توجه است.

خانم  مرام عبدالرحمن مکاوی در روزنامه ی  :الوطن” عربستان نوشت :  إمام جماعت مسجد ی که در شهر  جده  زندگی می کنند. و او ضمن ادای نماز به دعاء برای هلاکت  روافض برخواست.

و از منبعی دیگر در رابطه با آن  إمام جماعت شنیدم که او دو  خطبه  جمعه اخیر  را به “خطر شیعه که ما را فرا گرفته است” اختصاص داد.در حالیکه در منطقه ی ما یک  شیعه هم وجود ندارد  !.

“مکاوی” چنین برخوردی را با شهروندان  شیعه پذیرفتنی نیست .

و ممکن است با براداران شیعه در  أمور زیادی اختلاف داشته باشیم . و لی نباید با آنها اینگونه  تعامل کنیم.  و این شکل فکری غیر قابل قبول است. و باید منابر مساجد وسیله ی برای  تقریب باشد نه تخریب . و از مسئولین عربستان خواست با دخالت و  حمایت  از مساجد مانع ورواج  بهیوده گوئی شوند. .

وپرسشی را مطرح می کند: چگونه  است که چنین افرادی اینگونه صحبت ها را بمیان می آورند و از مجازات وسرزنش نگرانی ندارند. ؟

من فکر میکنم که زمان سوء استفاده از تریبون مساجد بوسیله ی اشخاص مغرض که از اینطریق به سم پاشی می پردازند به پایان  رسیده است. و منابر  مساجد برای هدایت است نه ترویج نفرت.  و …

 

وهمین گزارش حاکی ازاین است: که نویسندگان متعدد عربستانی :  طی روزهای اخیر با شهامت و جسارت انتقادات شدیدی را متوجه  سلفی هائی کرده اند؛ که علیه شهروندان شیعه موضع گیری داشته اند. ودرپی آن اصرار بر ارتباط برادرانه تشیع وتسنن داشته اند.  / تهیه وترجمه: عبدالمجید اورا

کوگانا