- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

رئیس جمهور ولایت‌مداری خود را اثبات کرد

امام جمعه جم گفت: رئیس جمهور در مجلس گفت که رهبری خط قرمز کابینه است و با این کار ولایت‌مداری خود را اثبات کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، حجت‌الاسلام محمد گنجی در خطبه‌های امروز نماز جمعه جم با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه (ع) در بقیع اظهار داشت: وهابیت توسل به ائمه را قبول ندارد و این در حالی است که در قرآن بر توسل تاکید شده است و در واقع وهابیت برای ایجاد اختلاف این اقدامات را انجام می‌دهند.

وی به سالروز ورود افتخارآفرین آزادگان به میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: ۲۶ مرداد سالروز ورود این عزیزان به کشور است و همواره باید یاد و نام آزادگان عظیم‌الشان را گرامی بداریم.

امام جمعه جم خاطرنشان کرد: آزادگان سرمایه‌های کشور و گنجینه‌های دفاع مقدس هستند که باید به آنها افتخار کنیم و بدون تردید مدال آزادگی بر گردن این عزیزان می‌درخشد.

گنجی تصریح کرد: نقش دیپلماسی دکتر ولایتی در ورود آزادگان به میهن بی‌نظیر بوده است و امیدوار هستیم همواره بتوانیم از آزادگان عزیز تجلیل کنیم.

وی به بررسی کلیات کابینه در مجلس اشاره کرد و گفت: حق مجلس است که در مورد وزرا تحقیق و بررسی کند و سپس رای اعتماد بدهد و در هفته گذشته شاهد بودیم که طی ۴ روز نمایندگان به طور کامل کابینه را بررسی کردند و ۱۵ وزیر رای اعتماد گرفتند و وارد کابینه دکتر روحانی شدند.

امام جمعه جم با انتقاد از بیان برخی جملات توسط نمایندگان مجلس ابراز داشت: برخی نمایندگان جملاتی بیان کردند که در شان مجلس نبود و انتظار می‌رود نمایندگان شان خانه ملت را حفظ کنند تا اقتدار و عزت این نهاد ارزشمند حفظ شود.

گنجی بیان داشت: مجلس خیلی وقت گذاشت و تک‌تک وزرا را مورد بررسی دقیق قرار دادند و در فضایی دموکراتیک رای‌گیری شد و امیدوار هستیم با تعامل و همکاری همه مسئولان شاهد بهبود خدمات‌رسانی به مردم باشیم.

وی یا تقدیر از مواضع رئیس جمهور و بیان خطوط قرمز توسط دکتر روحانی افزود: روحانی تاکید کرد که رهبری خط قرمز دولت است و در واقع ولایت‌مداری خود را به اثبات رساند و امیدوار هستیم هیئت دولت با تمام توان در مسیر ولایت حرکت کند.

امام جمعه جم اظهار داشت: دکتر روحانی در دوران دفاع مقدس حضوری درخشان داشته و بعد از آن نیز در مناصب مختلف خدمات ارزنده‌ای به نظام و انقلاب ارائه کرده و نخستین کسی است که لقب امام را به امام خمینی(ره) داد.

گنجی تصریح کرد: رئیس جمهور با کوله‌باری از تجربه آمده و امیدوار هستیم همه متولیان و مسئولان و قوای سه‌گانه برای خدمت به مردم تلاش کنند و فرصت خدمت‌گزاری را هدر ندهند.

وی در ادامه به حوادث اخیر مصر اشاره کرد و بیان داشت: اسرائیل و غرب می‌خواهند که کشورهای اسلامی را ناامن جلوه دهند و بیداری اسلامی را کمرنگ کنند و به همین دلیل به ایجاد اختلاف و دودستگی اقدام می‌کنند.

امام جمعه جم با محکوم کردن کشتار مردم توسط ارتش مصر گفت: ارتش مصر مردم مسلمان مصر را به خاک و خون کشیده و امروز مدعیان حقوق بشر در قبال این حوادث سکوت کرده‌اند.