- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آزمون استخدامی آموزش و پرورش چالش ساز شد

“عسلویه نیوز” آزمون استخدامی آموزش و پرورش چالش ساز شد/طبل توخالی!آزمون [1]

برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، تعداد ردیف استخدامی، چگونگی برگزاری، منابع، جنسیت، اطلاع رسانی و بسیاری موارد دیگر در خصوص این آزمون، چال شهایی را با خود همراه ساخته. نخست، تعداد کم ردیف استخدامی است؛ تنها ۵ هزار ردیف استخدامی به دستگاه تعلیم و تربیت کشور اختصاص یافته و این موضوع موجب شده علاقه مندان به ورود به این وزارتخانه، از آن گل همند شوند.

با توجه به کم بودن ردیف استخدامی عملاً امکان ورود به کسوت معلمی برای افرادی که حتی صلاحیت و شرایط دارند، امکان پذیر نیست.

دوم، مبلغ دریافتی از داوطلبان برای این آزمون است که ۴۸ هزار تومان از هر فرد اخذ میشود. با ثبت نام ۱۷۸ هزار و ۶۲نفر، ۸ میلیارد و ۵۴۶ میلیون و ۹۷۶ هزار تومان بابت برگزاری این آزمون توسط سازمان سنجش دریافت شده. آیا به راستی برگزاری یک آزمون برای۱۷۸ هزار نفر در کشور که پاسخنامه آن هم توسط دستگاه های مکانیزه تصحیح می شود، بیش از ۸ میلیارد تومان هزینه در بر دارد؟

سوم، موضوع جنسیت پذیرش در آزمون که حدود ۹۰ درصد آن را آقایان تشکیل م یدهند یکی دیگر از مواردی است که بسیاری به آن خرده میگیرند؛ به طوری که برای تهران ۱۹۰ نیرو جذب می شود که فقط ۶ نفر آنها خانم هستند!

چهارم، جذب بسیار کم نیروی انسانی در بسیاری از شهرهای بزرگ است. مطابق با آنچه در اطلاعیه آزمون استخدامی آمده، به بسیاری از مناطق کشور حتی یک نیرو هم اختصاص داده نشده! پنجم و از همه مهمتر این که موضوع مربیان پیش دبستانی در این آزمون خیلی واضح و مشخص نیست.

زیرا از ابتدا قرار بود این آزمون برای تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی برگزار شود که عملاً این موضوع محقق نشد. مربیان پیش دبستانی در شرایط یکسان با دیگر شرکت کنندگان فقط در اولویت استخدام قرار خواهند داشت و با در نظر گرفتن اینکه مربی پیش دبستانی اصولاً خانم هستند و این آزمون کمتر از ۱۰ درصد جذب را به خان مها اختصاص داده، شرایط مناسبی برای آنها وجود ندارد.فارس