- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بمناسبت گرامیداشت هفته جهانی مساجد ، طی مراسمی از ائمه جمعه و جماعات و موذنین و خادمین مساجد بخش عسلویه تجلیل بعمل آمد.

عسلویه نیوز – در این مراسم که روحانیون و ائمه جمعه و جماعات ، خادمین و جمعی از مسئولین ادارات و شوراهای اسلامی حضور داشتند عبدالله نادری بخشدار عسلویه با بیان اینکه مسجد بعنوان مهمترین پایگاه عبادت و معنویت مسلمانان است ، به کارکردها و نقش مختلف مساجد در طول تاریخ اسلام اشاره و خاطر نشان کرد: از صدر اسلام تاکنون مسجد علاوه بر محل عبادت مکانی جهت تعلیم و تربیت ، رسیدگی به مظلومان و پایگاه قضایی و نظامی و کانون مشورت جهت تصمیم گیری و رتق وفتق امور مسلمانان مطرح بوده و هست.
وی افزود: رسول الله مسجد را بعنوان مرکز فرماندهی و محل حکومت خود قرار داده و در واقع مسجد محل پیوند و تلفیق دهنده دین و سیاست است. وی خاطر نشان کرد: در انقلاب اسلامی نیز مبارزه با حکومت پهلوی از مساجد شروع شد و جلسات و سخنرانی ها در مساجد نقش مهمی در بیداری جامعه داشت.
بخشدار عسلویه با اعلام این مطلب که خداوند برای عمران و آبادانی مساجد یکسری شروط از جمله ایمان به خدا و قیامت ، ادای ذکات قرار داده است که این امر نشان دهنده اهمیت و جایگاه مسجد نزد خداوند متعال است تصریح کرد: راههای جذب جوانان به مساجد باید
مد نظرقرار گیرد.
وی برخورد مناسب ، بها دادن به جوانان و عضویت آنها در ترکیب هیئت امنا نظرخواهی و مشورت ، نظافت و تزیین مساجد و بیان مباحث مورد نیاز جوانان را از جمله راههای جذب جوانان به مساجد برشمرد و تاکید کرد: ائمه جمعه و جماعات باید دقت نمایند برنامه هایی در مساجد اجرا و جوانانی را تربیت نمایند که در جهت اهداف نظام و اسلام حرکت نمایند.
عبدالله نادری در بخش دیگری از سخنانش سالروز ورود اولین گروه از آزادگان را گرامیداشت و خاطر نشان کرد: آزادگان پرچم های دفاع از مملکتند و مایه افتخار یک ملت محسوب می شوند و در هشت سال دفاع مقدس افراد زیادی رشادت و فداکاری نمودند ولی نقش آزادگان سرافراز که همان رسانیدن پیام انقلاب به آزادیخواهان و کشورهای مسلمانان بود نقشی تاثیرگذاراست.
وی افزود: امروز ثبات و پایداری جامعه مرهون شجاعت و شهامت آزادگان است و صدور پیامهای انقلاب که همان بیداری و آگاهی جوامع اسلامی و آزادیخواه است موجبات ناخرسندی و نگرانی دشمنان را فراهم نموده است با همت همین رزمندگان محقق شده است.
وی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز آن ، تلاشهای دولت رادر رفع محرومیت زدایی بی نظیر توصیف و خاطر نشان کرد: بیان فعالیت های دولت امیدواری و مشارکت مردم را افزایش و تحرکات و توطئه های دشمنان برای دلسرد کردن مردم از مسئولان و نظام را خنثی می نماید.
در ادامه ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت شهر عسلویه با اعلام اینکه مساجد اصلی ترین پایگاه دین و اخلاق و معنویت و عالیترین جایگاه کسب بصیرت است و در پیروزی انقلاب اسلامی کارکرد سیاسی آن به اوج خود رسید ، به علل نامگذری هفته جهانی مساجد اشاره و خاطر نشان کرد: نامگذاری این هفته بنا به پیشنهاد نظام مقدس جمهوری اسلامی به سازمان کنفرانس اسلامی نشان دهنده دقت و توجه خاص نظام اسلامی به مسجد الاقصی بعنوان قبله اول مسلمانان است.
وی با بیان جملاتی از امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص مساجد و با تاکید بر وفاق و همدلی بین امت اسلامی اظهار امیدواری کرد: با اتحاد و همدلی مسلمانان روزی فرا رسد که قدس شریف به آغوش اسلام باز گردد.
در پایان حجه الاسلام گنجی به تاریخچه ساخت مسجد در اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: مساجد بعنوان مراکز امر به معروف و نهی از منکرند و امروز به برکت نظام مقدس محل حل و فصل اختلافات مردمند و امام جماعت مساجد باید بین مردم الفت ایجاد و اختلافات را حل نماید.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز ۶۰ سال است که مسجد الاقصی قبله گاه اول مسلمانان تحت سیطره صهیونیست ها قرار گرفته است ، تصریح کرد: دشمنان برای اینکه بتوانند بر مسلمانان و جوامع اسلامی حکومت کنند ایجاد اختلاف و تفرقه می نمایند.
ایشان تاکید کرد: امروز قرآن ، مسجد، رمضان وجه مشترک همه مسلمانان است و ائمه جمعه و روحانیون نباید مسائل اختلافی را مطرح و آنها بعنوان مرزبانان عقیده وظیفه دارند مکتب اسلام به انحراف کشیده نشود و اگر دشمنان بخواهند انحرافی در آن بوجود آورند باید مردم را بیدار کنند. وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر امروز فساد در جامعه گسترش یافته بخاطر خالی بودن مساجد است.
در پایان با اهداء جوایز از ائمه جمعه و جماعات ، موذنین و خادمین و همچنین آزادگان بخش تجلیل بعمل آمد.