- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

افتتاح ساختمان شماره ۲ استانداری بوشهر در عسلویه

“عسلویه نیوز” استاندار بوشهر گفت: برای توسعه و پیشرفت شتابان استان بوشهر نیازمند هماهنگی، تعامل و همفکری بیش از پیش همگان به‌ویژه نخبگان هستیم.
استانداری [1]
به گزارش “عسلویه نیوز” فریدون حسنوند ظهر شنبه در نشست هم‌اندیشی نخبگان بوشهری که تحت عنوان “به افق فردا”برگزار شده بود، اظهارداشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های با‌لقوه‌ای در بخش‌های مختلف است که این امکانات و قابلیت‌ها یک‌جا در هیچ استانی یافت نمی‌شود که متاسفانه از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان به نحو مطلوب استفاده نشده است.

وی با تاکید بر این نکته که  مردم استان به‌ویژه نخبگان، فرهیختگان و صاحبان فکر و اندیشه همه دغدغه برطرف شدن مشکلات و توسعه استان دارند، افزود: اکنون یک آرامش نسبی در استان بوشهر با ایجاد برخی برنامه‌ها حاکم شده است، و با وجود اجرای برخی از طرح‌ها و پروژه‌ها، ولی هنوز نیاز به همفکری و همکاری مردم به‌خصوص صاحبان فکر و اندیشه هستیم.

استاندار بوشهر تصریح کرد: با فعالیت‌هایی که انجام شد، نگاه به پیشرفت و توسعه استان در ابعاد گوناگون تغییر یافت و با احساس تعهد و دینی که نسبت به مردم خونگرم و عاری از هرگونه مشکل که داشتم تاکنون در برنامه‌های اجرایی به همت مردم موفق بوده‌ام.

حسنوند با بیان اینکه با همه راهکارهای اجرایی برای برطرف شدن برخی مشکلات استان بوشهر تدوین و ارائه شده است، افزود: باید از توان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مدیریت خارج و داخل استان از جمله، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر  مدیریت‌ها برای حل بسیاری از مشکلات بهره جست که متاسفانه از این موقعیت‌ها تاکنون استفاده لازم نشده است.

وی تاکید کرد: مدیران برای رسیدن به اهداف چشم انداز توسعه و حل بسیاری از معضلات، باید خود را هزینه کنند، برخی مدیران این هزینه را نمی‌پردازند.

ایجاد ساختمان شماره ۲ استانداری بوشهر در عسلویه

استاندار بوشهر، بر ارتباط بیشتر مدیران با مرکز کشور تاکید کرد و گفت: بخش عمده‌ای از مطالبات مردم استان در مرکز کشور است که باید با پیگیر‌ی‌های متعدد آن‌ها را کشف و به استان منتقل کرد.

حسنوند از اصلاح برنامه پنج ساله پنجم خبرداد و گفت: برنامه ۵ساله پنجم با واقعیت‌ها و قابلیت‌های استان بوشهر تدوین و اصلاح شده است که با اجرایی شدن آن اینده بسیار خوبی برای استان بوشهر رقم خواهد خورد.

وی از جزیره‌ای عمل کردن برخی از مدیران در حوزه‌ مدیریتی خود انتقاد کرد و گفت: بخش عمده‌ای از مطالبات مردم استان بوشهر دربخش‌های مهم اقتصادی استان از جمله پارس جنوبی در عسلویه، بنادر و دریانوردی، گمرک، شرکت‌های نفتی خارک  و دیگر بخش‌ها قراردارد که باید از این ظرفیت‌ها با نگاه جدید بیشتر و بهتر در راستای عمران و آبادانی استان استفاده کرد.

استاندار بوشهر پرداخت نشدن عوارض آلایندگی را یکی از مهم‌ترین مشکلات استان دانست و تاکید کرد: از این محل سالانه باید بیش از ۴۰۰میلیارد تومان به اعتبارات استان افزوده شود ولی متاسفانه در این زمینه بی‌توجهی شده است.

حسنوند بر ایجاد ساختمان شماره ۲ استانداری بوشهر در عسلویه تاکید کرد و افزود: با ایجاد این ساختمان در عسلویه هویت اصلی استان بوشهر در طرح‌های پارس جنوبی نمایان می‌شود و زودتر می‌توان به مطالبات به حق مردم در این مرکز اقتصادی دست یافت.

وی تصریح کرد: همه دست بدست هم دهیم تا ضعف‌ها را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم تا بتوان از توانمندی‌های استان بیشتر بهره جست.

در این نشست که با همکاری پایگاه خبری بیست برگزار شد، شرکت کنندگان در این نشست ضمن بررسی مشکلات استان، خواستار ارائه راهکارهای لازم برای برطرف شدن مشکلات شدند./۲ مهر