- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

راه اندازی پرواز عسلویه به دوحه قطر در دستور کار است

به گزارش عسلویه نیوز وبه نقل از اطلاع رسانی منطقه ویژه ، فرشید کلاه کج افزود: اخیرا، کارشناسان سازمان هواپیمای کشوری با حضور در عسلویه، زمینه های لازم برای راه اندازی این پرواز را بررسی کردند و ما منتظر اعلام نتیجه و گزارش نهایی آنان برای برقراری پرواز یاد شده هستیم.
وی اظهارداشت: همچنین با توسعه زیر ساخت های فرودگاه بین المللی خلیج فارس سیاست های توسعه خطوط هوایی این فرودگاه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
کلاه کج اضافه کرد: با اجرای مناقصات و تامین بودجه در آبنده ای نزدیک برنامه های توسعه ای این فرودگاه شامل راه اندازی باند و ترمینال دوم مسافری عملیاتی می شود.
وی از انجام کارهای مطالعاتی فاز دوم فرودگاه خلیج فارس عسلویه شامل احداث یک باند به طول چهار کیلومتر و سالن ترانزیت خبر داد و بیان کرد: با اجرای این طرح سامانه ای راه اندازی خواهد شد که با استفاده از آن مسافران بدون طی کردن مسیر، به وسیله هفت تونل هوایی، به طور مستقیم وارد هواپیما خواهند شد.
فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه دومین فرودگاه بزرگ کشور و متعلق به صنعت نفت است که شرکت‌های هواپیمایی ماهان، آسمان، کیش ایر، تابان، فارس قشم ایر و هواپیمایی نفت ایران، انتقال مسافران پارس جنوبی را از عسلویه به شهرهای مختلف کشور از طریق این فرودگاه انجام می دهند