- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اجرای نظام علمی توسعه منابع انسانی در پارس جنوبی

مدیر منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از اجرای نظام علمی توسعه منابع انسانی در پارس جنوبی خبر داد.

محمد نوروزی‌فرد در نشست مدیران منابع انسانی شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی اظهار داشت: نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی موجب فعالیت بسیار ارزشمند در پارس جنوبی شده و هم‌اکنون تمام کارکنان و مدیران شاغل در پارس جنوبی با همت مضاعف به انجام وظیفه می‌پردازند.
وی با تاکید بر نقش نیروی انسانی در پیشرفت پارس جنوبی افزود: نیروی انسانی نقش بسیار مهمی در رشد منطقه داشته و دارد و باید نسبت به تقویت جایگاه نیروی انسانی اهتمام ورزیم.
مدیر منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: با ابتکار مدیریت منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مدیران منابع انسانی شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، اجرای یک نظام علمی و اثربخش توسعه منابع انسانی را در سطح شرکت‌های مستقر در عسلویه اجرایی می‌کنند.
نوروزی‌فرد، تشکیل نشست‌های مشترک به منظور بررسی و شناسایی چالش‌های عمده پیش روی فرآیند مدیریت و توسعه منابع انسانی را ضروری خواند و تصریح کرد: آگاهی متقابل از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های منطقه در حوزه منابع انسانی و تلاش برای تدوین و اجرای نظام علمی و اثربخش توسعه منابع انسانی از نیازهای اصلی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه است.
وی با تاکید بر توجه به سلامت فردی و اجتماعی ساکنان بومی و کارکنان شاغل در شرکت‌ها، اضافه کرد: نشست‌های هم‌اندیشی در اجرای بهتر مصوبات کارگروه‌های شش‌گانه و بهبود وضعیت نیروی انسانی شاغل در پارس جنوبی تاثیر بسزایی دارد.
این مسئول با اشاره به آسیب‌شناسی و دلایل اجرایی نشدن کامل تصمیمات اخذ شده در راستای بهبود و تقویت منابع انسانی در حوزه عملیاتی منطقه ویژه پارس، یادآور شد: نبود هماهنگی و همگرایی لازم بین شرکت‌های منطقه و عدم پیگیری تصمیم‌ها به وسیله یک مرجع واحد از اصلی‌ترین آسیب‌ها در زمنیه یاد شده است.
نوروزی‌فرد گفت: کندی فرآیند حصول توافق جمعی به دلیل نبود ساختاری مشورتی، روشن نبودن سهم هر یک از شرکت‌ها درانجام تعهدات و اجرای تصمیمات و عدم لحاظ کردن مشکلات و محدودیت‌های ویژه هر شرکت در تصمیم‌گیری‌ها نیز از دیگر آسیب‌ها و موانع اجرایی شدن کامل تصمیمات در راستای بهبود و تقویت منابع انسانی است.
مدیر منابع انسانی منطقه ویژه پارس با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی مدیران منابع انسانی در شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس، تصریح کرد: ایجاد حلقه اولیه ارتباطی بین متولیان منابع انسانی در سطح منطقه ویژه پارس، آگاهی متقابل از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های منطقه در حوزه منابع انسانی و حصول توافق جمعی پیرامون نحوه ادامه همکاری و تعیین اولویت‌های مسائل قابل طرح از اهداف برگزاری این نشست‌هاست.
وی اذعان داشت: باید دست به دست هم بدهیم و در راستای رشد و پیشرفت پارس جنوبی سهیم باشیم و باید از زمان و انرژی و امکانات موجود نهایت بهره را ببریم.