- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

با انجام ممیزی انرژی در عسلویه؛ صرفه‌جویی یک و نیم میلیارد دلاری در پارس جنوبی

مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش صنعت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از صرفه‌جویی یک و نیم میلیارد دلاری در پارس جنوبی خبر داد.

مهدی شریف ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی باید برای افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی تلاش مضاعفی داشته باشیم و نباید فرصت‌های موجود را هدر دهیم.
وی افزود: رعایت مسایل زیست‌محیطی و انجام بهینه مصرف سوخت و انرژی نقش مهمی در رشد بهره‌وری دارد که برنامه‌ریزی شایسته‌ای در این راستا صورت گرفته است.
مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش صنعت شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت از صرفه‌جویی یک و نیم میلیارد دلاری در پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: ممیزی انرژی در عسلویه، علاوه بر کاهش انتشار ۱۱ میلیون تن دی‌اکسید کربن؛ سالی یک و نیم میلیارد دلار صرفه‌جویی به دنبال دارد.
شریف تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با اجرای پروژه­‌های بهینه­‌سازی مصرف انرژی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، سالیانه حداقل پنج میلیارد مترمکعب معادل گاز طبیعی داشته باشیم که در این صورت شاهد صرفه‌جویی انرژی با ارزش حدود یک و نیم میلیارد دلار در سال خواهیم بود.
وی اضافه کرد: کاهش انتشار سالیانه ۱۱ میلیون تن دی‌اکسید کربن و در نتیجه کاهش انتشار آلاینده‌‌های زیست‌محیطی به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیون دلار در سال از دیگر دستاوردهای طرح پروژه ممیزی انرژی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی است.
این مسئول اذعان داشت: مدیریت جامع عرضه انرژی، افزایش قابلیت اطمینان در سامانه تولید و عرضه انرژی، کاهش آلودگی محیط زیست و افزایش بهره‌­وری در مصرف انرژی از اهداف طرح پروژه ممیزی انرژی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی است.
شریف گفت: این طرح در سرویس‌­های جانبی و به طور عمده توربین‌­های گازی مستقر در پتروشیمی مبین و دماوند، پالایشگاه‌­های گاز پارس جنوبی و فازهای طرح توسعه اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به سایر اماکنی که این طرح را اجرا می‌کنند افزود: پالایشگاه گاز پارسیان، پالایشگاه گاز فجر جم، نیروگاه گازی شرکت نفت و گاز پارس و نیروگاه گازی BOO وزارت نیرو نیز از دیگر مکان­‌های اجرای طرح است.
مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش صنعت یادآور شد: اکنون وضعیت تولید و توزیع به صورت جزیر­ه‌­ای انجام می­‌شود به همین دلیل بخش دیگر این طرح، شامل توزیع یکپارچه انرژی در منطقه است که در واقع، پیش­‌بینی و ایجاد ارتباطات بین مبادی تولید و مصرف و آینده‌نگری برای توسعه و یکپارچگی سیستم عرضه و تقاضا در مجموعه منطقه است.
وی بیان داشت: ایجاد سامانه­‌های بازیافت حرارت و شبکه انتقال انرژی بین نیروگاه بعثت و فازهای طرح توسعه پالایشگاه­‌های پارس جنوبی و بررسی امکان ایجاد ارتباط میان پتروشیمی مبین با فازهای پیشین پالایشگاه‌­های پارس جنوبی در واقع به عنوان سناریوهای تحت بررسی این پروژه است.
شریف خاطرنشان کرد: از همه توان و ظرفیت خود برای افزایش بهره‌وری در منطقه پارس به کار بسته‌ایم و به فضل خدا به نتایج ارزشمندی برسیم.