- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پرداخت ۲۹۷ مورد تسهیلات اشتغال خانگی در شهرستان دشتستان

“عسلویه نیوز” معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از پرداخت ۲۹۷ مورد تسهیلات اشتغال خانگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” محمدحسین احمدی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تلاش در راستای تقویت معیشت مردم یکی از اولویت‌های اداره صنعت، معدن و تجارت است و با بهره‌گیری از ابزار و امکانات مختلف در این راستا تلاش کرده‌ایم.

این مسئول افزود: فعالیت در حوزه اشتغال و تقویت فرصت‌های شغلی از رویکردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت به‌منظور تقویت معیشت اقشار مختلف جامعه است.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: توجه به اشتغال خانگی از حوزه‌هایی است که اداره صنعت، معدن و تجارت سال گذشته در این زمینه فعالیت بسیار خوبی داشته است.

وی حمایت از فعالان در عرصه بافندگی و فرش دستباف را از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره در تقویت اشتغال خانگی دانست و اضافه کرد: معرفی ۶۹ نفر از بافندگان فرش دستباف شهرستان به بانک‌های مسکن شعبه مرکزی و نخلستان برای اخذ تسهیلات مشاغل خانگی که تاکنون تمامی آنها موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

این مسئول با اشاره به پرداخت ۲۹۷ مورد تسهیلات اشتغال خانگی در مناطق مختلف دشتستان بیان داشت: در سال گذشته اداره صنعت معدن و تجارت پیگیری‌های لازم به‌منظور پرداخت تسهیلات خانگی ۶۷ طرح از طریق بانک رفاه و تسهیلات مربوط به ۲۳۰ طرح از طریق بانک‌های عامل بوده‌ایم.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان عنوان کرد: در یک سال گذشته شاهد شناسایی ۸۴ مورد از طرح‌های فعال، نیمه فعال و راکد مصوب در کارگروه شهرستان دشتستان به دبیرخانه کارگروه اشتغال دشتستان بوده‌ایم.

احمدی یادآور شد: در ارتباط با اشتغال تعهد شده مربوط به طرح‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان شاهد ارائه گزارش ۳۷۴ طرح به کارگروه اشتغال دشتستان بوده‌ایم.
وی با اشاره به عملکرد اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در زمینه تصویب طرح‌های اشتغال‌زا، گفت: ۸۶ مورد از طرح‌های حوزه اشتغال اداره صنعت، معدن و تجارت به‌منظور دریافت تسهیلات به دبیرخانه کارگروه مربوط به این اداره ارائه شده و از سال ۸۶ تا ۹۰ طبق مصوبات کارگروه به آنها تسهیلات تعلق گرفته است.