- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

تاکید وزیر نفت بر تامین منابع مالی فازهای در دست اجرای پارس جنوبی

“عسلویه نیوز” وزیر نفت بر تامین منابع مالی فازهای در دست اجرای پارس جنوبی تاکید کرد.
زنگنه [1]
به گزارش “عسلویه نیوز” بیژن نامدار زنگنه بعد از ظهر امروز در بازدید از فازهای در دست اجرای پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق بسیار مهم در صنعت نفت است و با همه توان و ظرفیت باید برای توسعه این میدان مشترک گازی اهتمام ورزیم.

وی افزود: تسریع در تکمیل فازهای در دست اجرا و بهره‌برداری هر چه زودتر از فازهای جدید از اولویت‌های صنعت نفت است.

وزیر نفت با اشاره به وضعیت فاز ۱۲ پارس جنوبی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما تولید به موقع گاز از این فاز به عنوان بزرگ‌ترین پروژه توسعه در منطقه است.

زنگنه تصریح کرد: تلاش بسیار زیادی می‌کنیم تا با تکمیل این فاز و راه‌اندازی آن شاهد برداشت گاز از این فاز و خوشحالی مردم باشیم.

 وی بیان کرد: تکمیل فازهای در دست اجرا و تولید بیشتر گاز از میدان مشترک پارس جنوبی تاثیر مستقیمی بر زندگی و معیشت مردم دارد و نقش مهمی در بهبود جایگاه ایران در صنعت نفت در سطح جهان دارد.

این مسئول ابراز داشت: هم‌اکنون تمرکز وزارت نفت بر روی فازهایی است که پیشرفت بیشتری دارند و امکان تولید گاز در کوتاه‌مدت را دارند و فازهایی همانند فاز ۱۴ و فازهای ۲۲ تا ۲۴ در مراحل بعدی توسعه قرار می‌گیرند.

زنگنه با تاکید بر تامین منابع مالی فازهای در دست اجرای پارس جنوبی گفت: از همه توان خود برای توسعه فازها و تامین منابع مالی آن استفاده می‌کنیم و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی افزود: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات پارس جنوبی انجام خواهد داد اما انتظار این است که پیمانکاران نیز مشکلات خودشان را خود حل کنند و به فکر تامین منابع مالی مورد نیازشان باشند.

وزیر نفت از تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده در چند سال اخیر در صنعت نفت و پارس جنوبی تقدیر کرد و بر لزوم تلاش بیشتر و موثرتر برای تکمیل فازهای جدید تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت امروز به منظور بازدید از فازهای در دست اجرا و بررسی وضعیت پیشرفت فازها و رفع مشکلات موجود به عسلویه سفر کرده است.