- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

یادم نمی‌رود که روزی دست‌فروش بودم

[1]دایی: بنشینند و ببینند که با شکایت به فیفا حقم را می‌گیرم

خبرگزاری عسلویه نیوز: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کسانی که می‌گویند نمی‌توانم به فیفا شکایت کنم، بنشینند و ببینند چه اتفاقی می‌افتد و حق را به من می‌دهند یا خیر.
 

به گزارش خبرگزاری عسلویه نیوز، علی دایی پس از پیروزی تیمش مقابل شاهین بوشهر در نشست مطبوعاتی پس از بازی اظهار داشت: شاهین بازی خوبی انجام داد که انتظار آن را نداشتم. به مردم بوشهر تبریک می‌گویم؛ ما نیز پس از اینکه یک گل زودهنگام زدیم بازی را از دست دادیم، البته به حریف هم فرصت‌های زیادی ندادیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه شاهین پنالتی‌اش را از دست داد و تبدیل به گل نشد، چون اگر پنالتی حریف گل می‌شد، روند بازی تغییر می‌کرد. نیمه دوم هم خوب شروع کردیم، اما متاسفانه چند موقعیت خوب داشتیم که با بی دقتی آن را از دست دادیم.
دایی تأکید کرد: فکر می‌کردم تیمم ۹۰ دقیقه دوام نیاورد، اما بازیکنان دوام آوردند. دیدید که گل هم زدیم، اما اخراج فشنگچی به تیم ما ضربه زد، نسبت به شاهین موقعیت گل بیشتری داشتیم و در ضد حملات شانس ما بیشتر بود.
وی در مورد صدرنشینی پرسپولیس در هفته ششم گفت: خیلی زحمت و سختی کشیدیم، در غیر این صورت به اینجا نمی‌رسیدیم، اما حفظ صدرنشینی سخت‌تر است، مخصوصا این که پس از ۷۴۱ روز این مورد حاصل شد. مدت‌ها منتظر صدرنشینی بودم که امروز این امر محقق شد، اما بدانید کار ما سخت‌تر شد.
دایی درباره تعطیلی دوباره لیگ اظهار داشت: زیاد در این مورد حرف نمی‌زنم، اما باشگاه‌ها از تعطیلی لطمه می‌خورند. ما حرفی نداریم و برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنیم. چاره‌ای نیست و باید شرایط را قبول کرد و تابع تیم ملی بود، اما مطمئن باشید ضربه می‌خوریم.
وی ادامه داد: دوباره تمرینات ناهماهنگ شده و خلل ایجاد می‌شود و نمی‌توانیم نقاط ضعفمان را جبران کنیم؛ این برنامه‌ها علیه لیگ است و ضرر دارد.
دایی در مورد اعتراضش به وقت اضافه این دیدار گفت: داور ۳ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که در این مدت اتفاقی نیفتاد و بازی روندش را ادامه داد که در همین حین داور ۳۰ ثانیه اضافه گرفت و نزدیک بود در این ۳۰ ثانیه بازی مساوی شود.
وی تأکید کرد: برای یک امتیاز نیامده بودیم و فقط برد می‌خواستیم، چون می‌دانستم با یک امتیاز صدرنشین نمی‌شویم. داور نیز یادش رفته بود سوت بزند که باعث اعتراضم شد. اخطار اول به فشنگچی اشتباه بود. در نیمه دوم نیز پنالتی به سود ما گرفته نشد.
وی در مورد تشویق هواداران گفت: علاقه بین من و مردم متقابل است و عشق مردم من را سرپا نگه داشته است و مطمئن باشید هر فرد دیگری جای من بود عطای این کار را به لقایش بخشیده بود.
دایی در مورد اتفاقات پس از برنامه ۹۰ گفت:‌ صحبت‌هایم در این برنامه گویای همه چیز بود. پس از این برنامه حرف‌هایی شنیدم که برای من جای سوال داشت.
وی با اشاره به اینکه آقایان اشتباه می‌کنند؛ افزود:‌ اگر آنها به رسیدی که دست من بود دقت می کردند، متوجه می‌شدند که این رسیدی که امضا شده ۳ برگ داشت، که ۲ برگ آن را فدراسیون برداشته و یک برگش را من گرفتم که بابت پول باقی مانده قراردادم بود، اما در روزنامه ها خواندم که آقایان گفته‌اند پول بیت‌المال را گرفته ام.
دایی تصریح کرد: برگه متمم را آورده و به همه نشان دادم. متممی که طبق آن پول گرفتم نیز مشخص است. آنها حتی به ابراهیمی نیز تهمت زدند. تمام مدارک موجود است که آنها را خود آقای خزایی، ذیحساب وقت فدراسیون در پرونده‌ام گذاشته بود.
وی افزود: متاسفم برای آقایانی که از این موارد اطلاعی نداشته و با نا آگاهی حرف می زنند. بابت متمی که گرفتم رسید دارم و این متممی بوده که آقایان می پرسند از کجا آورده‌ام.
سرمربی پرسپولیس گفت: من حتی قراردادی که با بانک تجارت در اوایل دوران فوتبالم بسته‌ام را هنوز دارم. چون مدارکم را همیشه نگه می‌دارم‌ زیرا مسائلی پیش می‌آید که به آنها نیاز پیدا می‌کنم.
دایی در مودر اظهارات کفاشیان مبنی بر اینکه با شکایت به فیفا به جایی نمی‌رسد، گفت: دست کفاشیان درد نکند. می‌دانم جلوی فدارسیون زمینی برای ساختن یتیم خانه نیست، اما جاهای دیگر هست. مردم هم به من لطف دارند؛ اگر بخواهم ۲۰ برابر برای من زمین تهیه می‌کنند، اما من هم یک یادگاری در این مملکت با ساختن یک مکان باقی می گذارم.
وی افزود: به نظر من روابط بین‌الملل فدارسیون یک سری اتفاقات را نمی‌داند، فدارسیون باید یک وکیل بین‌المللی استخدام کند و بعد حرف بزند. ما از برانکو به فیفا شکایت کردیم، اما متاسفانه محکوم شدیم و مجبور شدیم به او غرامت دهیم. این پول بیت‌المال است نه پولی که قرار است به من بدهند. دیدید که همه چیز در پرونده برانکو برعکس شد.
دایی تصریح کرد: اگر من با یک باشگاه داخلی مشکل داشتم می توانستم از طریق فدارسیون پیگری کنم، اما طرف حساب من فدارسیون است و می توانم به فیفا شکایت کنم تا در این باره تصمیم‌گیری شود. کسانی که می گویند نمی توانم به فیفا شکایت کنم بنشینند و ببینند چه اتفاقی می‌افتد و به من حق را می دهند یا نه.
وی ادامه داد: آقایان گفتند اقاله شده است؛ یعنی طرفین با هم موافق بودند. من چطور از تیم ملی کنار رفتم که خودم موافق نبودم، اما آقایان موافق بودند؟ حرف‌هایی که زده می‌شود با هم فاصله دارد. چند وکیل از ایران با من تماس گرفتند و حق را به من دادند.
دایی تاکید کرد: بعضی‌ها نمی خواهند که حق من داده شود. متاسفانه بازهم می‌گویم مالیات من را ندادند در صورتی که می دانستند باید بدهند. بازرسی کل کشور هم رفتم و در مورد این مورد و پول بیت‌المال توضیح دادم. از آنجا به نبی زنگ زدند تا صحبت کنند، اما نبی جواب بازرسی کل کشور را نداد.
وی درباره اینکه گفته می‌شود چرا اسپانسر تیم ملی بوده و پول هم دریافت کرده است، عنوان کرد: زمانی که در تیم ملی بودم پیشنهادی به فدارسیون دادیم تا از طریق آقای کالمون در باشگاه لورکوزن با شرکت پوما و آدیداس قرارداد ببندیم تا برای تیم ملی لباس تهیه شود. شرکت نایک چون آمریکایی بود این کار را نکردیم، اما ۳ ماه در فدراسیون گشتیم و نامه‌ای به ما ندادند. کالمون هم نمی‌توانست بدون نامه این کار را برای ما انجام دهد؛ این اتفاقاتی بود که در فدارسیون برای ما رخ داد.
سرمربی تیم فوتبال پرسولیس ادامه داد: دبیر کل هم این کار را نکرد و خود آقای کریم‌پور از فروشگاه ما خرید کرد و تا به حال اسپانسر تیم ملی نبودم، اما از تولیدی من خرید کردند. تمام تولیدی‌هایی که تیم ملی از آنها لباس خریداری شده است پولشان را گرفته‌اند، اما پول من هنوز به دستم نرسیده و به من چیزی ندادند.
وی افزود: تمام نامه‌هایی که حتی در خصوص اردوهای تیم ملی صادر شده دارم و حرف‌هایی که می‌زنم مستند است.
دایی تاکید کرد: فیفا اقاله نمی‌شناسد و زمانی که حرفم را زدم ببینید که آیا آنها به کار من رسیدگی می‌کنند یا نه. کسانی که با مصاحبه‌های خود من را برکنار کردند این موضوع را فراموش نکنند. روی این موضوع هم رضایت نداشتم، باید جواب اردوهایی را بدهند که درباره آن صحبت می‌کنند، بازرسی کل کشور تمام مسائل آن اردو را می‌داند.
دایی افزود: خدا را شکر اداره مالیات هم جواب من را خوب داد و گفتند که حساب من پاک است. من هیچ زمان یادم نمی‌رود از اردبیل به تهران آمدم؛ دستفروشی می‌کردم و کارگر بودم. سالم زندگی کردم و خدا به من افتخار داد که به اینجا برسم.
بعد از صحبت‌های علی دایی تمام خبرنگاران حاضر برای او دست زدند و دایی هم از آنها تشکر کرد.