- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

عسلویه بیشترین مدارس تخریبی استان بوشهر را دارد

رئیس اداره آموزش و پرورش عسلویه گفت: عسلویه بیشترین مدارس تخریبی استان بوشهر را دارد.

علی احمدی در جلسه مشترک مسئولان آموزش و پرورش عسلویه و اعضای شورای اسلامی روستای چاه مبارک اظهار داشت: برای پیشرفت و توسعه بیشتر در امر آموزش و پرورش باید به صورت اصولی و کارشناسی حرکت کنیم و همه متولیان باید همکاری لازم را داشته باشند.
وی با تقدیر از همکاری شوراهای اسلامی با آموزش و پرورش افزود: سال گذشته سال خوبی بود و کارهای زیربنایی خوبی صورت گرفت؛ دوستی‌ها و رفاقت‌ها باعث شد کارها به خوبی پیش رود، سال گذشته هنرستان بسیار مجهزی در این منطقه احداث شد، طرح روستا مرکزی دختران بدون هرگونه مشکل انجام شد و رضایت اولیا و مدیران را نیز به همراه داشت.
رئیس اداره آموزش و پرورش عسلویه خاطرنشان کرد: امسال هم تلاش داریم با مساعدت مردم و مسئولان برای پسران هم سرویس راه‌اندازی کنیم تا فرزندان مردم بدون خطر و با امنیت کامل به مدرسه بروند.
احمدی تصریح کرد: در حال حاضر در عسلویه بیشترین مدارس تخریبی در استان را داریم که البته با حمایت‌هایی که مردم، شوراها، ائمه جمعه و مسئولان از ما داشتند تلاش می‌کنیم مشکلات برطرف شود.
وی ادامه داد: کمبودها را برای مسئولان ارشد استان تشریح کردیم و در بخش‌هایی موفق شدیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم و انتظار می‌رود که تا پیش از آغاز سال جدید بتوانیم همه موانع را برطرف کنیم.
این مقام مسئول بیان داشت: برای راه‌اندازی اردوگاه بزرگ دانش‌آموزی در منطقه نیز با جدیت در حال پیگیری هستیم که چنانچه همه مسئولان همکاری کنند احداث این مجموعه امکانپذیر است.
احمدی اضافه کرد: در ارتباط با گسترش رشته‌ها نیز تلاش کردیم تا با توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای که نیاز منطقه و فرزندان ماست در راستای توسعه گام برداریم و هم‌ اکنون مجوز و بخشی از امکانات را از استان گرفته‌ایم.
وی افزود: برای گسترش رشته‌ها در کارگروه شورای آموزش و پرورش استان موارد زیادی مطرح کردیم که تعدادی از این موارد به تصویب رسید و بعد از تصویب شورا نیز شروع کردیم به تهیه مقدمات انجام این کار و مذاکره با مسئولان استانداری نیز در ادامه صورت گرفت.
احمدی اظهار داشت: هم‌اکنون حدود ۳۰۵ نیروی غیر بومی داریم که دوری خانواده، آلودگی هوا، گرانی و همه مشکلات را تحمل می‌کنند که باید برای افزایش روحیه آنها تلاش بیشتری کنیم و امکانات لازم را برای این افراد تامین کنیم.
در ادامه نیز سایر مسئولان به بیان موضوعات مورد نظر پرداختند و خواستار برطرف شدن مشکلات تا قبل از شروع سال تحصیلی شدند.