- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

جهانبخش: استخدام نیروهای غیر‌بومی در عسلویه توجیه‌پذیر نیست

محمدحسین جهانبخش ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان بوشهر اظهار داشت: اینکه مدیران شرکت‌های نفتی بخواهند با روش‌هایی از اجرای این مصوبه سر باز بزنند و با وجود دستور وزیر بخواهند از کنار این مصوبه عبور کنند، برای ما قابل پذیرش نیست.
وی گفت: نباید مدیری به خود جرات دهد چهار نیروی غیربومی را در این شرایط به کار گیرد بدون اینکه در کنار آن حتی یک نفر بومی جذب کند.
جهانبخش با اشاره به سند اشتغال استان بوشهر گفت: متولی و مسئول مستقیم اشتغال در استان بوشهر اداره کل کار و امور اجتماعی است و اداره کل تعاون نیز با آن همکاری می‌کند.
استاندار بوشهر افزود: اگر در استان‌های نوپای کشور می‌تواند کاری انجام شود پس در استان بوشهر با این ظرفیت می‌توان کارهای بسیار خوبی انجام داد‌.
وی در مورد آیین‌نامه اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران نیز گفت: اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران اولویت بوده و هست اما گویا باور عمومی در این باره در بدنه اجرایی استان بوشهر ایجاد نشده است‌.
جهانبخش بیان داشت: اگر جانبازی در دستگاهی شاغل است اولویت است که فرزند آن جانباز نیز در همان دستگاه به کارگرفته شود و فرزند شهید یک دستگاه نیز باید در همان دستگاه جذب شود‌‌.
وی عنوان داشت: مشاغل خانگی رویکرد جدید اشتغال در کشور است ولی باید این نوع اشتغال بومی‌سازی شود که چه نوع اشتغالی برای خانواده‌های بوشهری طراحی شود.
استاندار بوشهر افزود: گزارش‌های اشتغال هفته به هفته ارائه شود تا بتوانیم راهکارهای مورد نیاز را در این مورد ارائه کنیم.
وی با توجه به فروش خرمای کشاورزان با قیمت ارزان گفت: بانک‌ها به تولید‌کنندگان خرما که در گرمای طاقت‌فرسا محصولی را به عمل می‌آورند و همچنین به سرمایه‌گذاران در زمینه بسته‌بندی خرما کمک کنند زیرا انصاف نیست این محصول با قیمت تضمینی به فروش برسد.
جهانبخش اضافه کرد: در‌صدد رایزنی با وزیر کشور هستیم تا خرمای استان بوشهر را برای ارسال به پاکستان خریداری کنیم تا محصول و دسترنج باغدران به قیمت ارزان توسط دلالان تاراج نشود.
جهانبخش اضافه کرد: این استان با ظرفیت‌های مختلف در بخش‌های نفت و گاز نباید مشکل اشتغال داشته باشد‌ اما معنای این سخن این نیست که چون نفت، گاز و پتروشیمی وجود دارد، سایر دستگاه‌ها مسئولیتی در این زمینه ندارند.
وی در ارتباط با مصوبه جذب ۵۰ درصد فرصت‌های اشتغال در طرح‌های نفت و گاز استان بوشهر توسط نیروهای بومی خاطرنشان کرد: اشتغال ۵۰ درصدی از مصوبات سفر هیئت دولت است و پس از هفته دولت از اولویت‌های نخست ما برای پیگیری است‌.