- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

گمانه زنی ها درباره ترکیب ایران مقابل اندونزی

تب صعود به جام جهانی برزیل برای ایرانیان از جمعه شب آغاز می شود ! تیم ملی فوتبال ایران ساعت ۲۰ روز جمعه ۱۱ شهریور در ورزشگاه آزادی اولین مسابقه خانگی خود در مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی برزیل را برگزار می کند .
پیش بینی برای ترکیب اصلی تیم ایران در این مسابقه از همین حالا د ربین فوتبالدوستان آغاز شده است . حضور فرهاد مجیدی ، ستاره و کاپیتان و یکی از بهترین های لیگ یازدهم تا هفته پنجم رقابتها از جمله نکات جذاب تمرینات تیم ملی است . اکنون خیلی ها منتظر هستند تا شاهد حضور مجیدی در ترکیب اصلی باشند . نکته ای که چندان قابل پیش بینی نیست !
شواهد نشان می دهد که سید مهدی رحمتی به طور یقین دروازه بان ایران مقابل اندونزی خواهد بود . بعید به نظر می رسد که سرمربی پرتغالی تیم ملی در این فاصله کوتاه ریسک کند و به زوج میانی خط دفاع تیم ملی دست بزند ! حسینی و عقیلی به طور معمول به عنوان مدافعان میانی ایران به میدان می روند . خسرو حیدری هم در هفته های گذشته نسبتا آماده بوده و در دفاع راست تیم ملی جای می گیرد اما در دفاع چپ کمی پیش بینی سخت است .
کی روش از روزی که کار خود را آغاز کرده به مهرداد پولادی برای بازی در این پست توجه ویژه ای داشته اما این ملی پوش تیم مس کرمان در هفته های گذشته در پست تخصصی خود در خط میانی عملکرد مناسبی در لیگ برتر نداشت .
از سوی دیگر در دو سه مسابقه گذشته تیم ملی هم پولادی چندان نمایش خوبی در دفاع چپ نداشته است و در نقطه مقابل احسان حاج صفی در تیم تراکتورسازی بهتر از پولادی در پنج هفته گذشته لیگ برتر ظاهر شده است . باید منتظر بود و دید که آیا باز هم به پولادی فرصت داده می شود ؟
تنها هافبک دفاعی ایران مقابل اندونزی جواد نکونام خواهد بود . اگر کی روش بخواهد مانند مسابقه با مالدیو با سیستم ۳-۳-۴ تیمش را ارنج کند با توجه به محرومیت کریم انصاری فر و مصدومیت هادی نوروزی تغییراتی در نیمه رو به جلوی تیم ایجاد می شود .
کریمی و جباری می توانند دو هافبک بازیساز ایران در مقابل اندونزی باشند اما نوع بازی این دو نفر کم تحرک بودنشان شاید باعث شود که کی روش فقط کریمی را به میدان بفرستد و قاسم حدادی فر دیگر هافبک تیم ایران باشد . خلعتبری به نظر تنها گزینه ای است که می توان با اطمینان گفت که مقابل اندونزی در ترکیب اصلی حضور دارد .
فرهاد مجیدی جایگزین کریم انصاری فر در نوک حمله تیم ایران می شود و در دیگر بال خط حمله ایران گزینه هایی مانند محمد قاضی و سعید دقیقی از شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی برخوردار هستند .
نکته هیجان انگیز تیم ملی ایران در این مسابقه بازی کریمی و فرهاد مجیدی در کنار هم است و مطمئننا اگر کمی خوش سلیقه باشیم می توانیم این نمایش فانتزی را از صندلی های ورزشگاه آزادی تماشا کنیم