- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

کریمی: تیم ملی به من و مجیدی ختم نمی‌شود

علی کریمی پیش از تمرین امروز تیم ملی درباره اولین مسابقه ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ اظهار داشت: تاکنون یاد ندارم که ایران مسابقه‌ای با اندونزی برگزار کرده باشد. ما یک بازی این تیم را مقابل فلسطین تماشا کردیم اما کادر فنی شناخت کافی از این حریف دارد و تا روز مسابقه برنامه‌های تمرینی را با توجه به این شناخت برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بازی اول بسیار مهم است و باید گام نخست را محکم برداریم. خوشبختانه شرایط روحی بازیکنان مطلوب است و تمرینات به خوبی برگزار می‌شود. امیدوارم در این دوره با اقتدار بازی کنیم و راهی مرحله پایانی شویم.

کریمی در پاسخ به این سؤال که با حضور وی و فرهاد مجیدی، تیم ملی شخصیت تازه‌ای گرفته خاطرنشان کرد: ‌تبریک می‌گویم که مجیدی دوباره به تیم ملی بازگشته است. وی در ۳ فصل اخیر جزء بهترین‌های لیگ ایران بوده است. امیدوارم مجیدی هم به تیم ملی کمک کند تا بتوانیم راحت‌تر به مرحله بعد صعود کنیم. علاوه بر من و مجیدی جوانان خوب دیگری نیز هستند که قادرند کمک حال تیم ملی باشند چون تک تک نفرات حاضر شده به تیم ملی از بهترین‌های تیمشان محسوب می‌شوند. برای صعود به جام جهانی کار راحتی پیش رو نداریم به همین دلیل امیدوارم هواداران با قدرت ما را حمایت کنند تا مانند جام جهانی ۲۰۰۶ به مرحله پایانی مسابقات برسیم.

کاپیتان تیم پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که با وجود وی و مجیدی میانگین سنی تیم بالا رفته اما شور و هیجان بیشتر به تیم ملی برگشته، گفت: دعوت من و مجیدی تصمیم کادر فنی بوده است. کی‌روش بررسی‌های لازم را انجام داده که چه نفراتی می‌توانند به تیم ملی کمک کنند و بر همین اساس بازیکنان را دعوت کرده است. سن من و مجیدی بالاست اما خطری برای بازیکنان جوان وجود ندارد چون آنها می‌توانند با تلاش بیشتر در تیم ملی بازی کنند. مهمترین نکته موفقیت تیم ملی است بنابراین بازی کردن یا بازی نکردن من و بازیکن دیگر مهم نیست. مهم شاد کردن دل مردم ایران است و ما نیاز به کمک هواداران داریم همانطور که همواره حامی تیم ملی کشورشان بوده‌اند، امیدوارم در دیدار با اندونزی نیز با قدرت تیم را حمایت کنند.

کریمی در پاسخ به سؤال فارس که گفت آشتی دادن هوادارانی که در دو سال اخیر با تیم ملی قهر بودند کار راحتی نیست، عنوان کرد: در این شرایط فقط نتیجه‌‌‌گیری است که می‌تواند به نوعی هوادارانی را که با تیم ملی قهر بودند را آشتی دهد. صددرصد آنها یار دوازدهم تیم ملی هستند و از فاکتورهای کلیدی تیم ملی محسوب می‌شوند. امیدوارم جمعه ما را از لطف خود محروم نکنند.

“بازی زیبا یا نتیجه برای کاپیتان تیم ملی مهم است،” سؤال دیگری بود که کریمی در پاسخ به آن گفت: خودم بازی زیبا تؤام با نتیجه را دوست دارم اما یک فرهنگ در فوتبال ما جا افتاده که همه دنبال نتیجه هستند. امیدوارم روزی برسد که ما هم بازی زیبا انجام دهیم و هم نتیجه خوب بگیریم.

بازیکن سابق شالکه در واکنش به این اظهارنظر که با آمدن وی و مجیدی استقبال عمومی از تیم ملی بیشتر شده، تاکید کرد: خیلی خوشحالم که چنین اتفاقی افتاده و نظر مردم به دعوت من و مجیدی مثبت است اما برای صعود به جام جهانی باید خیلی تلاش کنیم و در این راه به حمایت بی‌دریغ تماشاگران نیاز داریم. در این مدت همواره صحبت از حضور من و فرهاد مجیدی در تیم ملی است درحالی که تیم ملی فقط به دو نفر ختم نمی‌شود بلکه ما ۲۴ سرباز هستیم و همه مثل همدیگریم. در نهایت نیز باید تیم ملی را به جام جهانی ببریم تا دل مردم شاد شود.

کریمی درباره بازگشت بلاژویچ به ایران گفت: این مربی زمانی که سرمربی تیم ملی بود به من لطف زیادی داشت و از شنیدن بازگشت وی به ایران خوشحال شدم. البته نمی‌دانم با این قانون جدیدی که برای مربیان گذاشتند وی قادر است در ایران مربیگری کند یا نه اما برایش آرزوی موفقیت دارم. بلاژویچ زمانی که سرمربی تیم ملی بود به آنچه که هدفش بود نرسید اما امیدوارم در باشگاه مس به خواسته‌اش برسد.

یکی از خبرنگاران از هافبک پرسپولیس سؤال کرد که آیا کی‌روش از عملکرد ملی‌پوشان رضایت دارد یا نه، گفت: من نباید پاسخگوی این سؤال باشم. شاید در کنفرانس قبلی سرمربی تیم ملی به این سؤال جواب داده باشد اما می‌دانم که کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است و نیاز به زمان دارد. بازیکنان و کادر فنی تیم ملی با گذشت زمان می‌توانند خودشان را وقف دهند و به هماهنگی برسند.