- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

آزادراه بوشهر ـ شیراز در سال جاری عملیاتی می‌شود

علیرضا صفایی‌بوشهری‌ در بازدید از روند اجرایی بزرگراه برازجان به گناوه در محور پل کلل اظهار داشت: دولت برای تامین امنیت جاده‌ها در سراسر کشور تمهیدات ارزشمندی اندیشیده شده است به ویژه در استان بوشهر شاهد اقدامات ارزشمندی در این عرصه هستیم.
وی افزود: هم‌اکنون بیشترین تعداد پروه‌ها را در حوزه راهسازی داریم که هر سال شاهد افزایش اعتبارات و تعداد طرح‌های مهم هستیم و در شرایط کنونی حدود ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان بزرگراه هستند.
مدیرکل راه استان بوشهر با اشاره به سرعت بخشیدن به بزرگراه برازجان به گناوه خاطرنشان کرد: احداث پل کلل از مهم‌ترین بخش‌های این بزرگراه است که هم‌اکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
صفایی‌بوشهری تصریح کرد: این پل بیش از ۴۳۰ متر طول دارد و شامل ۱۱ دهنه ۳۹ متری است که با تلاش قرارگاه خاتم در حال احداث است.
صفایی‌بوشهری با اشاره به اجرای چند طرح مهم راهسازی در دشتستان اضافه کرد: افتتاح و بهره‌برداری از محور برازجان به شهرک صنعتی برازجان ـ درودگاه به طول ۲٫۵ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و  ۷۰۰ میلیون ریال، افتتاح محور شبانکاره ـ بویری به طول ۴ هزار و ۵۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و همچنین افتتاح راه گلزار شهدای روستای خلیفه‌ای به طول ۸۰۰ متر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مهم‌ترین طرح‌های دشتستان در هفته جاری بوده است.
وی ادامه داد: برای پیشرفت اقتصادی در سال جهاد اقتصادی باید زیرساخت‌های مهم را فراهم کنیم و توسعه راه‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است.
مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر از عملیاتی شدن آزادراه بوشهر ـ شیراز در سال جاری خبر داد و عنوان داشت: این پروژه از طرح‌های مهم و تاثیرگذار در حوزه راه کشور است که در صورت فراهم شدن شرایط و تمهیدات لازم تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.
صفایی‌بوشهری بیان داشت: با احداث این آزادراه، طول مسیر بوشهر به شیراز بیش از ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و حداقل یک ساعت زمان سفر به شیراز را کاهش می‌دهد.
وی افزود: وزیر راه و شهرسازی تاکید زیادی بر اجرایی شدن این طرح دارد و امسال در اعتبارات ملی یک فصل برای این پروژه باز شده و دارای شماره طرح است که امسال عملیاتی می‌شود.
مدیرکل راه و ترابری استان بوشهر در ارتباط با تامین اعتبارات این طرح نیز گفت: ۵۰ درصد از طریق فروش اوراق مشارکت، ۳۰ درصد از طریق کنسرسیوم پیمانکاران بومی و ۲۰ درصد نیز از طریق وزارت راه تامین می‌شود.