- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

چرا دست و پای حسنوند نمی لرزد؟!

اگر چه  این  روزها  لشکرکشی های رسانه ای برای معرفی استاندار جدید بوشهربه اوج خود رسیده و هر کسی تلاش می کند فرد مورد نظر خود را اصلی ترین گزینه معرفی نماید ولی از قرار معلوم وزیر کشور چندان عجله ای برای جابجایی استانداران ندارد.

به  گزارش «استان نیوز»،  به نظر می رسد علاوه بر اعتدالگرایی که شعار این دولت است، وزیر کشور توانمندی های اقتصادی را نیز شرط انتخاب استانداران عنوان کرده است. وی همچنین اخیرا در جمع مردم اصفهان اظهار کرده که عجله ای برای جابجایی استانداران ندارد.


اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، آن بخشی از صحبت های رحمانی فضلی است که تقریبا مسیر اصلی انتخاب استانداران را مشخص کرده است، یعنی نمایندگان.

وی می گوید: من به نمایندگان استان‌ها گفته‌ام که هرچقدر استاندار می‌خواهید معرفی کنید اما استاندارانتان باید دارای اعتدال باشند یعنی افراد تندروی هیچ حزب و گروهی جایگاهی در وزارت کشور ندارند

.

این نشان می دهد که نظرات نمایندگان در انتخاب استانداران در نزد وزیر کشور اهمیت زیادی دارد، لذا در استان بوشهر نیز بر خلاف همه گمانه زنی های مطرح شده احتمال می رود استاندار آینده بوشهر کسی باشد که از چهار نماینده استان، اکثریت وی را تایید کرده باشند.

با این حساب شاید ظاهر امر تداعی گر این باشد که رسیدن سکان استانداری بوشهر به دست یک اصلاح طلب سخت تر از گذشته می نماید زیرا ۳ نفر از نمایندگان استان اصولگرا هستند، ولی اینکه ممکن است حسنوند جای خود را به هیچ گزینه جدیدی ندهد را نیز نباید دور از ذهن دانست.

رحمانی فضلی همچنین با بیان اینکه از حالا به همه استانداران اعلام می‌کنم که باید شخصا پیگیر فعالیت‌های خود باشند اظهار کرده: «نگاه اقتصادی، سابقه مفید، قبول داشتن برنامه‌های دولت، پاکدست بودن، داشتن قدرت تعامل مهم‌ترین خصوصیات استانداران منصوب من هستند» و این دقیقا همان شرایطی است که حسنوند از بسیاری از آنها برخوردار بوده و در ماه های اخیر نیز نشان داده با مابقی آن نیز چندان غریبه نیست.


لذا نباید فراموش کرد که رحمانی فضلی با توجه به حضور چند ساله اش در مجلس و روابط نزدیک او با مجموعه خانه ملت و علی لاریجانی، شناخت خوبی از فریدون حسنوند دارد و ممکن است وی را در سمت خود ابقا نماید، کما اینکه حسنوند نیز در روزهای اخیر گفته است فعلا هستیم و دست و پای مدیران برای تغییرات نلرزد.

به هر حال با توجه به اینکه استاندار فعلی اکنون به شرایط استان به خوبی تسلط دارد و عملکرد گذشته اش نیز حاکی از کارآمدی وی به اذعان همه جریان های سیاسی در بوشهر است، بهترین و کم هزینه ترین گزینه برای بوشهری ها ابقای استاندار فعلی برای ادامه مسیر صحیحی است که اکنون در آن قرار دارد، لذا اینکه می بینیم وزیر محترم کشور عجله ای برای تغییر استانداران ندارد واقعا امر مبارکی است و خدا کند استانداری بوشهر تنها به بهانه اینکه یک بومی در راس آن قرار بگیرد فعلا دستخوش تغییرات نشود، زیرا تجارب گذشته استانداران بومی نیز پیش روی ماست و ما نباید با مسایلی با این اهمیت احساسی برخورد نماییم.