- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

رهبرانقلاب تکلیف مسئولان دانشگاه خلیج فارس را روشن کرد

به گزارش عسلویه نیوز ،همچون سالهای قبل ، چهارشنبه گذشته، جمعی از دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور، به دیدار ولی امر مسلمین جهان رفته ، به درد و دل پرداخته و افطار را نیز خدمت ایشان بودند.
در این دیدار رهبر معظم انقلاب طی سخنان مبسوطی به مسائلی چون جهاد اقتصادی ، انتخابات مجلس شورای اسلامی، تحولات منطقه، اقتصاد مقاومتى، علوم انسانى، سیاستهاى اصل ۴۴ و … پرداختند.
ایشان در سخنان خود اشاره ای به اظهارات یکی از دانشجویان در مورد وضعیت ۱۲ دانشجوی اخراج شده از دانشگاه خلیج فارس داشتند که در نوع خود باعث تاسف است، چرا که این موضوع که باید مدت ها پیش توسط مسئولین استانی ختم به خیر شود تا بدینجا ادامه پیدا کرد که ولی امر مسلمین را نیز وادار به موضع گیری نمود.

مسئولان دانشگاهی و تشکل ها با یکدیگر همکاری و مماشات داشته باشند
در ابتدای این دیدار ایوب توکلیان ، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور در سخنان خود به اخراج یک ترم از تحصیل ۱۲ دانشجوی دانشگاه خلیج فارس پرداخته و گفت:« نگاه بسته و عملکردهای بی تدبیرانه برخی مدیران دانشگاهی که منجر به بی رغبتی دانشجویان به فعالیت های فرهنگی و سیاسی می شود چالش دیگری است که نمونه بارز آن وضع دوازده دانشجوی بوشهر است که از حضرت عالی تقاضای پیگیری آن را داریم. »
حضرت امام خامنه ای در بین سخنان خود با اشاره به اظهارات دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان کشور فرمودند:« یک توصیه‌ى دیگر ما هم این است که هم مسئولان دانشگاهى کشور و هم تشکلها سعى کنند نسبت به همدیگر مماشات و همراهى و همکارى داشته باشند. مواردى آدم میشنود که این همکارى‌ها یا وجود ندارد یا تعارض وجود دارد؛ که خب، بعضى از حوادث هم پیش مى‌آید، که یکى از دوستان به قضیه‌ى بوشهر و اینها اشاره کردند. باید همکارى بکنند، باید همدلى بکنند؛ چون هدفها یکى است؛ اهداف انقلاب است. مسئولین دارند زحمت میکشند، تلاش میکنند، واقعاً عرق میریزند – آدم مى‌بیند دیگر – فکر میکنند؛ به قدرى که به ذهنشان مى‌آید، به قدرى که توان دارند، دارند تلاش میکنند. این جوانهاى تشکلها هم، همه باانگیزه، پرنشاط و پاکیزه‌اند. خب، این مجموعه‌ها باید به همدیگر کمک کنند. »

اطلاع کامل رهبر معظم انقلاب از ماجرای اخراج ۱۲ دانشجوی دانشگاه خلیج فارس
با توجه به نوع کلام آقا که می فرمایند«قضیه بوشهر واینها» و با توجه به اینکه دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان فقط به نام بوشهر اکتفا کرده و اصلا توضیحی درباره مسئله نمی دهد ، مشخص است که ایشان در جریان ماجرای اخراج ۱۲ دانشجوی بسیجی بوده اند.

مسئولین دانشگاه خلیج فارس باید سریعا حکم اخراج دانشجویان را لغو کنند
آنچه که در ابتدای امر، از سخنان حضرت آقا پیرامون قضیه بوشهر، به ذهن متبادر می شود بحث مماشات مسئولان دانشگاهی کشور و تشکلهاست؛ باید در نظر داشت رهبر انقلاب ، در رابطه با مسائلی از این دست ، همواره عالمانه و زیرکانه و با در نظر گرفتن همه جوانب سخن می گویند و بسیار به ندرت پیش می آید که درباره مسائلی در این سطح و حتی بالاتر، به نفع گروه یا شخص خاصی موضع بگیرند که اگر مثلا پبرامون این قضیه موضعی به نفع یک طرف ماجرا می گرفتند ممکن بود برای حال و آینده مسئولین دانشگاهی یا دانشجویان اخراجی مشکلاتی ایجاد شود.
اما در رابطه با ماجرای دانشگاه خلیج فارس و امر مقام معظم رهبری مبنی بر مماشات، مسئولین دانشگاهی صادر کننده ی حکم اخراج و دانشجویان، محکوم هستند و نیز اینکه عملا دانشجویان اخراجی و بالتبع تشکلها هیچ قدرت و اهرم فشاری ندارند که از آنها صرف نظر کرده و با مسئولین دانشگاه مماشات کنند بنابر این مسئولین دانشگاه خلیج فارس به عنوان صادر کننده حکم می بایست با دانشجویان اخراجی مماشات کرده و بنابر امر ولی امر مسلمین احکام صادره در مورد دانشجویان را لغو کند.

توصیه حضرت آیت الله صفایی به مسئولین دانشگاهی
حضرت آیت ا… صفایی بوشهری نیز در خطبه های دیروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری روی به توصیه مسئولین دانشگاهی آورده و در حالی که اقشار مختلف دانشگاهی را به بررسی و باز خوانی سخنان ایشان در بین دانشجویان دعوت کردند اما در میان آن اقشار نامی از دانشجویان نیاوردند تا تحلیل فوق بیشتر مد نظر قرار گیرد.

تشکلهای دانشجویی و دانشجویان ولایی همکاری کامل با مسئولین دانشگاه داشته اند
با نگاهی به چند سال اخیر دانشگاه خلیج فارس و با توجه به رسانه ای شدن بسیاری مسائل در چند هفته اخیر کاملا مشخص است که تشکلهای دانشجویی و دانشجویان ولایی دانشگاه همواره با مسئولین همراهی و همکاری داشته و پیرامون مسائلی از جمله وضعیت بغرنج و فاجعه آمیز خوابگاه خواهران، انجمن اسلامی هتاک و وضعیت مدیران اصلاح طلب حداقل در دو سال اخیر کاملا مماشات و در مسائلی از جمله در بحران های دانشگاه همچون تحصن سال ۸۸ با مسئولین همکاری داشته اند و در عین حال مشاهده می شود که مسئولین دانشگاه خلیج فارس در مسائل کوچکی چون جلسه پرسش و پاسخ حاضر به همکاری و همراهی نشده اند.
جانا