- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

شوراهای اسلامی بازوان توانمند فرمانداری اند

“عسلویه نیوز” فرماندار عسلویه درآئین انتخاب هیئت ریئسه چهارمین دوره شورای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی بازوان فرمانداری هستند.
شورای اسلامی [1]
به گزارش خبرنگار “عسلویه نیوز”  مجید محمودی در آئین اولین جلسه انتخاب هیئت ریئسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهرهای عسلویه و نخل تقی ضمن خیر مقدم و تبریک اولین روز کاری اعضاء شوراهای اسلامی به ارائه برنامه محوری آنها در انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط شورای های اسلامی فعلی باسایر شوراهای دیگر فرق دارد چراکه درگذشته با انتخاب ریش سفید محل به عنوان نماینده مردم به دنبال  احقاق حق وحقوق خود بودند اما اکنون در شوراهای جدید برنامه محوری کاندیداها باعث شد مردم نسبت به آنها اقبال عمومی داشته باشند واین وظیفه را بر دوش منتخبین سنگین تر میکند.

وی افزود: شوراها بدلیل شرایط وجایگاه خاصی که در جامعه دارند از اهمیت بالایی برخوردارند واز نمادهای دموکراسی محسوب می شوند که با فرمان امام خمینی (ره) درابتدای انقلاب شکل گرفت که در دولت های بعدی بصورت قانونی وبا برگزاری اتنخابات شکل جامع تری به خود گرفت.

مجید محمودی خبرهایی که در رابطه با انتصاب سرپرست و شهردار آینده از زبان ایشان شایع شده بود را به شدت تکذیب کرد و اظهار داشت: در انتخابات شوراهای اسلامی عملکرد سیستم انتخابات هسته مرکزی شهرستان بصورت اتاق شیشه ای بود و خدا را شکر عسلویه شاهد انتخابات سالم و بدون هیچگونه تنشی بود اما متاسفانه برخی نقل قولهایی را از جانب بنده در رابطه با پیشنهاد سرپرست و یا شهردار منتشر کردند که بشدت این موضوع را تکذیب می نمایم و در همین جا اعلام می کنم که اجرای قانون در اولویت می باشد.

فرماندار عسلویه بر استفاده از نیروهای بومی استان تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده از نیروهای اهل تعامل و دلسوز بومی استان و همچنین با سابقه اجرایی می تواند بسیاری از مشکلات موجود را بواسطه شناخت و آداب و فرهنگ خاص منطقه برطرف نماید.

در ادامه محمودی به پیام وزیر کشور در آستانه اولین جلسه انتخابات هیئت رئیسه شوراهای اسلامی اشاره و تصریح کرد: هر تصمیمی که می خواهد اتخاذ گردد باید بر اساس تدبیر و تجربه و آشنایی کامل به حوزه شهرستان باشد و شوراهای اسلامی ارتباط مستقیم با مردم، روحانیت و خانواده معظم شهداء را سرلوحوه کار خود قرار دهند.

وی افزود: شوراهای اسلامی بایستی شبکه های مردمی را فعال نموده و میزان مشارکت مردمی در حوزه شهری و اجتماعی را بیشتر نمایند تا مردم در میدان حضوری چشمگیر در بحث بهداشت و فضای سبز و … داشته باشند و این جزو برنامه های قانونی آنها محسوب می شود.

مجید محمودی در پایان با بیبان این مطلب که شوراهای اسلامی بازوهای فرماندار محسوب می شوند خاطرنشان کرد: در حوزه ای که برای فرمانداری تعریف شده است نهایت همکاری را خواهیم داشت و امیدواریم این همکاری و تعامل دوطرفه باشد و با توجه به شرایطی که شهرستان عسلویه بدلیل حساسیت موجود دارد آماده جهش در رأس استان است و شوراهای اسلامی بدانند که آنها بازوان فرمانداری محسوب می شوند که امیدواریم نهایت تعامل و همکاری را از جانب آنها شاهد باشیم.

در پایان هریک از منتخبین شوراهای اسلامی شهرهای عسلویه و نخل تقی به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با ارتقاء جایگاه عسلویه و تاکید بر تعامل دو سویه پرداختند و اظهار امیدواری نمودند تمامی تصمیماتی که در آینده اتخاذ خواهد شد در راستای اعتلای نام شهرستان عسلویه باشد.انتهای پیام/م.ج