- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

رئیس شورای اسلامی عسلویه مطرح کرد: عملکرد ضعیف منطقه ویژه در به کارگیری نیروهای بومی

به گزارش عسلویه نیوز حسن علیزاده شامگاه یک‌شنبه در جمع خبرنگاران با انتقاد از عملکرد مدیران منطقه ویژه پارس جنوبی در به کارگیری جوانان بومی اظهار داشت: در دو سال گذشته به طور مرتب نسبت به استخدام ۵۰ درصدی افراد بومی در پارس جنوبی سخن گفته شده ولی هیچکدام از این سخنان عملی نشده است و بیشتر جوانان منطقه گلایه و انتقاد دارند.
وی افزود: مسئولان استان خیلی تلاش کرده‌اند که مدیران منطقه را نسبت به اجرای این مصوبه فعال کنند اما متأسفانه تاکنون نتوانسته‌اند پارس جنوبی را مجبور به همکاری کنند.
رئیس شورای عسلویه در ارتباط با شایعه تعویض مدیر عامل منطقه بیان داشت: اینکه مدیر عامل منطقه ویژه عوض شود و شخص دیگری جایگزین وی شود، مشکل بومیان منطقه حل نمی‌شود و در واقع مسئولان استان باید ایشان و یا هر فرد جایگزین وی را ملزم کنند که در جذب نیروهای بومی اهتمام بیشتری داشته باشند تا جوانان از بلاتکلیفی خارج شوند و بتوانند بدون دغدغه به کار خود در پارس جنوبی مشغول شوند و از بیکاری و وضعیت فعلی نجات یابند.
علیزاده همچنین با اشاره به جذب نیروهای بومی استان فارس در منطقه پارسیان ابراز داشت: مسئولان استان فارس با رایزنی‌های متعدد توانسته‌اند نیروهای بومی منطقه را در پالایشگاه پارسیان مشغول به کار کنند در حالی که در بوشهر اینچنین نیست و باید چاره‌اندیشی کنیم.
وی تصریح کرد: متأسفانه هر بار که نیروهای منطقه را به اداره اشتغال منطقه ویژه معرفی می‌کنیم، ناامید و دست خالی برمی‌گردند و بدون رودربایستی باید گفت که تاکنون هیچ نتیجه‌ای از رایزنی با اداره اشتغال منطقه ویژه گرفته نشده است.
رئیس شورای اسلامی عسلویه خاطرنشان کرد: همه مسئولان استان باید فشار بیشتری بر مدیرعامل پارس جنوبی به منظور به کارگیری نیروهای بومی در شرکت‌های پارس جنوبی وارد کنند.
علیزاده اضافه کرد: وجود بی‌شمار نیروهای غیربومی در شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی امری بسیار نگران‌کننده و دشوار است و باید فکری اساسی برای استخدام جوانان منطقه در این شرکت‌ها کنیم.
علیزاده گفت: همت مضاعف و تلاش دسته جمعی برای برطرف کردن مشکلات موجود بسیار حیاتی است و همه مسئولان باید در این راستا تلاش بیشتری کنند.