- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اجرای طرح نظارتی ویژه خرید مدارس در دشتستان

“عسلویه نیوز” معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از اجرای طرح نظارتی ویژه خرید مدارس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش “عسلویه نیوز” محمدحسین احمدی شامگاه سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی مردم وظیفه‌ای است که تمامی دستگاه‌های اجرایی باید به آن توجه داشته باشند و متناسب با ماموریت‌های خود در این زمینه تلاش کنند.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت از دستگاه‌هایی است که وظایفی عمده در حوزه معیشت مردم به عهده دارد و در سال‌های اخیر با تلاش و جدیت دستاوردها و نتایج بسیار خوبی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.
معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: نظارت بر بازار و عملکرد واحد‌های صنفی از مسائلی است که در سال‌های اخیر این اداره به‌صورت ویژه به آن توجه داشته و با حرکت در این مسیر توانسته‌ایم گام‌های ارزنده‌ای به‌ منظور بهبود وضع معیشتی مردم دشتستان برداریم.

احمدی بیان داشت: افزایش تقاضا در بازار از مسائلی است که همواره در عملکرد بازار تاثیرگذار بوده و تشدید طرح‌های نظارتی در فصول مختلف و متناسب با نیازهای اقتصادی مردم از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به اجرای طرح نظارت بر واحد‌های عرضه لوازم‌التحریر و پوشاک در دشتستان اشاره کرد و افزود: در آستانه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و افزایش تقاضا برای خرید اقلام آموزشی، لوازم‌التحریر و پوشاک، طرح نظارت بر واحد‌های صنفی مرتبط از ابتدای شهریورماه در دشتستان شورع شده است.

این مسئول اذعان داشت: نظارت ویژه بر رعایت درصد سودهای خرده و عمده فروشی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور لوازم‌التحریر، کیف و کفش و … ، رعایت نرخ‌های تعیین شده دفترچه‌های دانش‌آموزی و همچنین جلوگیری از توزیع و فروش لوازم‌التحریر خارجی و داخلی فاقد استاندارد و بی‌کیفیت را از اهداف اجرای طرح نظارتی ویژه شروع مدارس دانست.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان عنوان کرد: اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار و واحدهای صنفی توزیع لوازم‌التحریر و پوشاک تا ۱۰ مهر ماه در سطح شهرستان ادامه دارد.

احمدی ابراز داشت: تمرکز بازرسی‌ها معطوف به لوازم‌التحریر، کیف، کفش و مانتو مدارس و در بخش خدمات بر چگونگی فعالیت آموزشگاه‌ها و مدارس غیرانتفاعی در دریافت شهریه‌های مصوب و رعایت نرخ سرویس‌های ایاب و ذهاب و نظارت بر نمایشگاه‌های پاییزه است.

وی اضافه کرد: در زمان اجرای این طرح بازرسان به همراه سایر دستگاه‌های اجرایی با برگزاری گشت‌های مشترک و هم‌چنین ناظران افتخاری با نظارتهای محسوس و نامحسوس خود، این اداره را در اجرای هرچه بهتر طرح همراهی می‌کنند.

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان بیان داشت: همکاری مردم در راستای برخورد با تخلفات اقتصادی بسیار کلیدی و راهگشا است و می‌توانند جلوی بسیاری از تخلفات را بگیرند.

احمدی عنوان کرد: بگیرند از شهروندان می‌خواهیم با مشاهد هرگونه تخلف اقتصادی ، مراتب را با تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات و گزارشات دریافتی به این سامانه رسیدگی شود.