- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

قیمت نفت ثابت ماند، طلا ۴۰ دلار ارزان شد

در حالی که کارشناسان انتظار داشتند با اعلام طرح نجات اوباما برای اقتصاد این کشور نگرانی سرمایه داران نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا کاهش یابد روند کاهشی شاخص بورس های این کشور ادامه یافت.
اوباما روز پنج شنبه در نشست کنگره طرحی ۴۴۷ میلیارد دلاری را برای نجات اقتصاد بیمار این کشور ارائه کرد. سقوط شاخص بورس ها در این نشان می دهد طرح اوباما نتوانسته است رضایت سرمایه داران را جلب کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، شاخص استاندارد اند با ۰٫۳ درصد، شاخص داوجونز ۱٫۰۴ درصد و شاخص نزدک با ۰٫۷۸ درصد کاهش مواجه شده است. شاخص استاکس اروپا نیز در روز جمعه افت یک درصدی را تجربه کرده است.
در حالی که قیمت طلا از رکورد ۱۹۲۲ دلاری خود در روز چهارشنبه به حدود ۱۸۰۰ دلار رسیده بود پس از سخنرانی اوباما در کنگره روند افزایشی خود را از سر گرفت و هر اونس طلا در برابر ۱۸۷۰ دلار معامله شد. این رقم در ادامه معاملات روز جمعه ۴۰ دلار کاهش یافت و هم اکنون هر اونس طلا در برابر ۱۸۳۰ دلار معامله می شود.
هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز در این روز به ۱۱۴٫۵۵ دلار رسید که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است. قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز در این روز با ۷۳ سنت کاهش به ۸۸٫۳۲ دلار رسیده است.