- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

پیمانکار حفاری فاز ۱۲ پارس جنوبی، رکورد بالاترین میزان حفاری در میدان مشترک را شکست

به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، مدیر طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی از ثبت رکورد ۵۳۸ متر حفاری در چاههای گازی بزرگترین فاز این میدان مشترک خبر داد و گفت: بیشترین میزان حفاری در طول یک شبانه روزدر مقطع ۱۲٫۲۵ اینچ به شرکت حفاری پتروپارس به عنوان پیمانکار این پروژه تعلق گرفت.

رسول فلاح نژاد عنوان کرد: این عملیات در سکوی سوم فاز ۱۲ انجام شده که عملیات توسعه آن توسط شرکتهای داخلی در حال اجراست .

وی با بیان اینکه بخش حفاری این فاز به پیشرفت کلی ۶۰ درصدی دست یافته است عنوان کرد:مراحل ساخت، نصب و اجرای تاسیسات بخش دریایی این فاز نیز در مرز زمان بندی تعیین شده پیش می رود به گونه ای که میزان پیشرفت متوسط این بخش به ۷۹ درصد رسیده است .

فلاح نژاد گفت: ادامه فعالیتهای تکمیلی حفاری در سکوهای A وC در برنامه های ماه جاری پیگیری می شود و انتظار می رود با رکورد های بدست آمده بتوان چاههای این پروژه پارس جنوبی را براساس زمان بندی تعریف شده در سرویس بهره برداری قرار داد.

طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی به منظور تولید ۷۵ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ۷۵۰ تن گوگرد و ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی در روز در منطقه تنبک واقع در شرق بندر کنگان در دست احداث میباشد.

در حال حاضر حدود ۸ هزار نفر در این طرح مشغول میباشند.

مطابق پیش بینی های انجام شده، فاز ۱۲ به عنوان بزرگترین فاز گازی پارس جنوبی اوایل نیمه دوم سال ۱۳۹۱ در مدار بهره برداری قرار می گیرد.