- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

سوری: هیچ پیمانکار خارجی از حضور در پروژه‌های پارس جنوبی محروم نیست

مدیرعامل نفت و گاز پارس گفت: هیچ یک از پیمانکاران خارجی از حضور در پروژه‌های پارس جنوبی محروم نشده‌اند.

به گزارش “عسلویه نیوز” موسی سوری بعد از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های پارس جنوبی اظهار داشت: پارس جنوبی عرصه مهم مجاهده اقتصادی است و امسال و بعد از سفر مقام معظم رهبری به عسلویه، تمام جبهه‌های کاری فعال شده است.
وی افزود: امروز در تکمیل فازهای مختلف رشد قابل‌قبولی ملاحظه می‌شود و با حضور مهندس قاسمی در تمام فازها پیشرفت و حرکت رو به جلو ملاحظه میشود.
مدیرعامل نفت و گاز پارس با اشاره به وضعیت کنونی پارس جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اخیر در حضور و سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی، با عزم و اراده ملی و با تکیه بر توان متخصصان داخلی، طرح‌های عظیم پارس جنوبی به سرانجام خواهد رسید در عین حال شانس حضور برای خارجی‌ها نیز همچنان وجود دارد.
سوری از سهم ۶۵ درصدی شرکت‌های ایرانی در توسعه پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون سهم شرکت‌های ایرانی در توسعه میدان گازی پارس جنوبی از ۳۰ درصد در آغاز طرح‌های توسعه این میدان به بیش از ۶۵ درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: شرکت‌های ایرانی از دانش و امکانات کافی برای اجرای پروژه‌های بزرگ پارس جنوبی برخوردار هستند و قابلیت بسیار بالایی دارند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بیان داشت: نقش ایران در تامین بلند مدت عرضه انرژی به بازارهای جهانی و میزان ذخایر ارزشمند پارس جنوبی که در مجموع حدود ۱۳درصد از کل ذخائر گازی جهان را شامل می‌شود، غیر قابل انکار است.
سوری یادآور شد: مشارکت و فعالیت در امور توسعه‌ای این میدان، شانس بزرگی برای شرکت‌های معتبر و فعال خارجی در عرصه صنایع نفت و گاز است و به این دلیل کشور جمهوری اسلامی ایران هیچ یک از پیمانکاران خارجی را از حضور در پروژه‌های پارس جنوبی محروم نکرده است.
وی گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم و هیچ فرصتی را نباید هدر دهیم و در مسیر رشد پارس جنوبی باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.