- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

مهار کامل آتش‌سوزی کشتی در پارس جنوبی

حسن آخوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در عسلویه اظهار داشت: آتش‌سوزی یک فروند کشتی در بندر پارس که برای تخلیه قطعات صنعتی مورد نیاز فازهای پارس جنوبی پهلو گرفته بود با تلاش ماموران آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی به طور کامل مهار شد.
مدیر ارشد HSE منطقه ویژه پارس جنوبی خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی کشتی یاد شده در اثر پرتاب جرقه‌های ناشی از برشکاری آهن‌آلات کشتی از ناحیه «پالت‌های چوبی ویژه پوشش قطعات صنعتی» مستقر در کشتی رخ داد که با تلاش و فعالیت دقیق و سریع ماموران آتش‌نشانی ختم به خیر شد.
آخوندی تصریح کرد: در این آتش‌سوزی جزیی، تنها لایه‌های فوقانی پالت‌های چوبی دچار سوختگی شد و خوشبختانه به دلیل مهار فوری آتش‌سوزی، به سایر قسمت‌ها و تجهیزات داخل پالت‌ها هیچ‌گونه آسیبی وارد نشده است.
وی ادامه داد: به منظور حصول اطمینان کامل از عدم وقوع آتش‌سوزی دوباره تا پایان عملیات برشکاری، گروه اعزامی آتش‌نشانی منطقه ویژه پارس به صورت آماده باش کامل در محل حضور داشتند.
این مسئول با بیان اینکه این حادثه هیچ گونه تلفات جانی در بر نداشته، یادآور شد: برگزاری رزمایش‌هایی که به تازگی با حضور تمام نیروهای HSE شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس در سطح این حوزه عملیاتی انجام شده، تاثیر چشمگیری در افزایش مهارت و آمادگی کارکنان واحدهای ایمنی داشته است.
آخوندی افزود: رزمایش کنترل حوادث دریا و مهار آتش‌سوزی شناورها نیز در تیرماه سال جاری برگزار شد که برگزاری این رزمایش موجب افزایش توان کارکنان برای مقابله با این گونه حوادث شده است.
وی بیان داشت: پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق نفت و گاز خاورمیانه است و رعایت مسایل ایمنی و زیست‌محیطی امری لازم است که باید در دستور کار همه واحدها و بخش‌ها قرار گیرد.
آخوندی اذعان داشت: مدیرعامل پارس جنوبی تاکید زیادی بر رعایت این مسایل دارد و در دو سال گذشته در این زمینه فرهنگ‌سازی خوبی نیز انجام گرفته است.