- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

هشدار به دانشجویان بوشهری

رییس پلیس فضای تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: در آستانه بازگشایی مراکزآموزش عالی و پرداخت شهریه از طریق اینترنت، دانشجویان برای پیشگیری از کلاهبرداری های اینترنتی نکات امنیتی را رعایت کنند.

به گزارش «عسلویه نیوز»، سرهنگ جواد جهانشیری روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: دانشجویان هنگام استفاده از کافی نت ها برای پرداخت شهریه بجای واگذاری امور به متصدی به شخصه از سیستم استفاده کنند.

وی یادآورشد: جوانان هیچگاه رمز خود را در اختیار فرد یا افراد شاغل در کافی نت ها قرار ندهند و بلافاصله بعد از انجام عملیات بانکی با مراجعه به دستگاه های خودپرداز، رمز دوم کارت خود را تغییر دهند.

این مقام انتظامی اظهارداشت: فضای مجازی با وجود ویژگی های مثبت فرصتی است برای بروز برخی از استعداد های منفی مانند کلاه برداری ، تهدید ، اخاذی که شهروندان به خصوص جوانان می توانند با هوشیاری و افزایش آگاهی با افکار پلید سوء استفاده کنندگان مقابله کنند.

سرهنگ جهانشیری، در ادامه نقش سایر نهاد ها و سازمانها را در بالا بردن سطح آگاهی و دانش اینترنتی مردم مهم دانست و گفت: پلیس سایبری هنگامی می تواند در راستای ماموریت های خود بطور صحیح گام بردارد که تمامی نهاد ها و سازمان ها، همکاری و تعامل لازم را در امر آموزش داشته باشند.

رییس پلیس فتا استان بوشهر گفت: به تازگی عامل برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان بوشهری توسط پلیس دستگیر شده است .

جهانشیرافزود: در پی شکایت یکی از شهروندان بوشهری ساکن تهران مبنی بر برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی وی، در بررسی پرینت حساب های بانکی مالباخته مشخص شد که مبلغ سه میلیون ریال از حساب مالباخته به صورت خرید اینترنتی کارت شارژ برداشت شده است.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات پلیسی و بکارگیری شیوه های کشف نوین جرم در نهایت موفق شدند در تمامی این خریدهای اینترنتی و برداشت وجه از حساب شاکی رد پای فردی به هویت معلوم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی وی را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به این پلیس منتقل کنند .

جهانشیری ضمن هشدار و توجه شهروندان به جرائم سایبری گفت: هیچگاه کارت عابربانک خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید و به هنگام خرید در فروشگاهها سعی کنید خودتان از دستگاه کارت خوان استفاده کنید.

رییس پلیس فتای استان بوشهر گفت: همچنین یک نفر سارق اینترنتی دیگر که بصورت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان بوشهری مبلغ ۵۹ میلیون ریال وجه نقد برداشت کرده بود، توسط این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده موفق شدند در تمامی این انتقالات رد پای خانم جوانی به هویت معلوم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی وی را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به این پلیس انتقال دهند .
 
جهانشیری اظهارداشت: متهم در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی شد اما با مواجهه به مستندات علمی لب به اقرار گشود و گفت: مدتی پیش در مقابل یک دستگاه عابر بانک فردی از من خواست برایش از طریق کارت عابربانکش پول بگیرم من نیز در همین فرصت رمز دوم کارت وی را فعال نموده و پس از آن با استفاده از امکانات اینترنتی بانک مربوطه در چندین مرحله مقدار ۵۹ میلیون ریال وجه نقد را به حساب های مختلفی که کارت آنان را در اختیار داشتم واریز نموده و سپس برداشت می کردم.