- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

طرحهای زیربنایی فازهای پارس جنوبی ۷۰ درصد رشد داشت

سرپرست مدیریت منطقه پارس ۲ کنگان گفت: احداث اتوبان، تامین آب و احداث ساختمانهای امور پشتیبانی فازهای پارس جنوبی، از طرحهای زیربنایی فازهای باقیمانده پارس جنوبی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

به گزارش عسلویه نیوز به نقل از  مهر در بوشهر، محمدکاظم اسدی صبح یکشنبه در جمع شماری از خبرنگاران در عسلویه افزود: تکمیل پروژه احداث اتوبان عسلویه کنگان به طول حدود ۷۰ کیلومتر در حال انجام است، ضمن آنکه قطعه های ۱ تا ۳ این پروژه به بهره برداری رسیده و قطعه های ۴ تا ۶ نیز با پیشرفت ۸۰ درصد نیز در آستانه بهره برداری است.

وی با بیان اینکه قطعه های ۷ تا ۹ این طرح نیز در حال طراحی است، اضافه کرد: عملیات آسفالت قطعه های ۴ تا ۶ این اتوبان به طول ۱۳٫۵ کیلومتر در حال انجام است و به زودی آماده بهره برداری می شود.

سرپرست مدیریت منطقه پارس ۲ کنگان در خصوص پروژه تامین آب آشامیدنی این منطقه نیز گفت: این پروژه که یکی از پروژه های مهم سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بشمار می رود هم اکنون ۹۵ درصد از کار طراحی آن انجام شده است.

اسدی افزود: کار طراحی پروژه احداث ساختمان های پشتیبانی شامل بانک، آتش نشانی، بهداشت و درمان و دیگر فضاهای پشتیبانی آغاز شده است و با انجام طراحی، عملیات احداث این ساختمانها طبق برنامه زمانبندی انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اجرایی شدن عملیات ساخت پروژه های پالایشگاهی در منطقه پارس ۲ کنگان، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف سالم سازی محیط و جلوگیری از پیامدهای زیست محیطی فعالیتهای صنعتی در منطقه، اقدام به مطالعه، طراحی و اجرای پروژه های توسعه فضای سبز و جنگل کاری کرده است.