- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

اجرای ۳۲ برنامه محوری هفته دفاع مقدس در عسلویه

فرمانده سپاه خاتم‌الانبیا عسلویه از اجرای ۳۲ برنامه محوری هفته دفاع مقدس در عسلویه خبر داد.خلیل رفعتی [1]

خلیل رفعتی امروز در گفت‌وگو با “عسلویه نیوز”  اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات دوران هشت سال جنگ تحمیلی و جان‌فشانی رزمندگان اسلام است.

وی افزود: برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس نقش مهم و تعیین‌ کننده‌ای در آشنایی نسل جوان جامعه با ویژگی‌های دوران نبرد حق علیه باطل دارد و باید با برگزاری نشست‌های بصیرتی و معرفتی رشادت‌ها و جانفشانی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را برای نسل امروز بازگو کنیم.

فرمانده سپاه خاتم الانبیاء عسلویه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی با استفاده از ابزارها و امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی فراوان خود سعی در زیر سئوال بردن ارزش‌های والای دفاع مقدس دارند و در برنامه‌های خود نسل جوان را هدف رفته‌اند.

رفعتی با تبیین رویکرد برنامه‌های هفته دفاع مقدس اظهار داشت: به تصویر کشیدن دوران هشت سال دفاع مقدس، بصیرت‌افزایی و انتقال آرمان‌های شهدا و تبیین معنویت دوران دفاع مقدس از مسائل مهمی است که در ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت کیفیت‌بخشی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد: برنامه‌ها و نشست‌های هفته دفاع مقدس صرفاً نباید به بازخوانی خاطره یا بخشی از زندگینامه شهدای گران‌قدر ختم شود، گرچه برنامه‌های این‌چنینی خوب است ولی کافی نیست.

این مسئول افزود: رسانه‌ها نقشی مهم در تبیین فرهنگ دفاع مقدس به عهده دارند و باید با پرداختن به کلیات فرهنگ دفاع مقدس، این فرهنگ را به عنوان یک هنجار در جامعه جا بیندازند و فرهنگ دفاع مقدس باید در سطح جامعه توسط رسانه‌ها جاری و ساری شود.

فرمانده سپاه خاتم الانبیاء عسلویه عنوان کرد: آزادی و استقلالی که امروز تمام مردم و دولت‌مردان از آن به عنوان یک دستاورد مهم یاد می‌کنند نتیجه تلاش‌‌ و مجاهدت‌های رزمندگان انقلابی در هشت سال نبرد حق علیه باطل است و هفته دفاع مقدس فرصتی ارزشمند برای پاسداشت این نعمت بزرگ است.

رفعتی اظهار داشت: در شهرستان عسلویه با همکاری تمامی مدیران و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متنوعی به‌منظور بزرگداشت ایام دفاع مقدس تدارک دیده شده و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد اجرای ۳۲ برنامه محوری هفته دفاع مقدس در این شهرستان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: غبارروبی قبور شهدا، برگزاری یادواره شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، نشست‌های بصیرت‌افزایی و رژه نیروهای مسلح و بسیجی از برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.