- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

ساخت ۷ تونل هوایی در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس

سید پیروز موسوی صبح امروز در حاشیه بازدید از فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: تکمیل تمام فازهای در دست احداث و بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از فازهای جدید مهم‌ترین اولویت صنعت نفت است.
وی افزود: تمام جبهه‌های کاری در مناطق مختلف پارس جنوبی فعال است و دقت و حساسیت وزیر پرتلاش و ولایی نفت و تسلط ایشان بر حوزه‌های مختلف صنعت نفت موجبات موفقیت بیش از پیش صنعت نفت و پارس جنوبی را فراهم کرده است.
مدیرعامل پارس جنوبی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های منطقه به منظور جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شاهد استقرار مجهزترین امکانات بهداشتی و درمانی و همچنین شاهد بهره‌برداری از راه‌های ایمن و ارزشمند در استان بوشهر و شهرستان کنگان هستیم و توسعه زیرساخت‌ها در منطقه در جذب سرمایه‌گذاران بزرگ اثربخش است.
موسوی با اشاره به امکانات و تجهیزات فرودگاهی پارس جنوبی نیز گفت: فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس از نظر امکانات و تجهیزات در واقع دومین فرودگاه کشور است و روز به روز نیز بر امکانات و تجهیزات این فرودگاه مهم افزوده می‌شود.
وی از طرح ساخت ترمینال دوم فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه خبر داد و افزود: دومین طرح توسعه‌ای این فرودگاه که برای انجام آن ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده، با مساحت ۱۴ هزار متر مربع، پس از ساخت، از طریق یک کریدور به ترمینال کنونی هفت هزار متر مربعی متصل خواهد شد.
مدیرعامل پارس جنوبی از ساخت ۷ تونل هوایی در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه خبر داد و تصریح کرد: با اجرای طرح ساخت ترمینال دوم فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس، هفت تونل هوایی ساخته می‌شود تا مسافران بدون طی مسیر، به طور مستقیم وارد هواپیما شوند.
موسوی یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از ساخت و بهره‌برداری از ترمینال دوم این فرودگاه، پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه نیز تفکیک می‌شوند که امری مهم در توسعه فرودگاه است.
وی خاطرنشان کرد: نباید هیچ فرصتی را هدر دهیم و باید با تلاش دوچندان و با انرژی مضاعف برای شکوفایی اقتصادی در پارس جنوبی هم‌قسم شویم.