- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

بارگیری نخستین واحد ترانس اصلی فاز ۱۴ پارس جنوبی

 به گزارش “عسلویه نیوز” به نقل از روابط عمومی منطقه ویزه پارس، با ورود ترانس اصلی و GIS به فاز ۱۴ پارس جنوبی، زیر ساخت‌های مربوط به بخش الکتریکال فراهم خواهد شد.پارس جنوبی2 [1]

بر اساس این گزارش، تابلو GIS نیز به سمت  فاز ۱۴ پارس جنوبی بارگیری شده و تا یک ماه آینده وارد این فاز خواهد شد و با ورود تابلو GIS و نخستین واحد ترانس اصلی توسط شرکت مپنا، کارهای مربوط به بخش الکتریکال پالایشگاه تا یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

همچنین تجهیزات مربوط به کمپرسورهای تامین هوا که جز اقلام تحریم شده از سوی کشورهای غربی بود نیز دو هفته پیش وارد کارگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی شده است.

طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی به منظور تولید روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، تولید سالانه ۱٫۰۵ میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان به منظور تامین خوراک واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد طراحی شده است.

پیمانکاران طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی را شرکت‌های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی، مپنا، شرکت ایزو ایکو، ملی حفاری ایران، ماشین‌سازی اراک، مدیریت طرح‌های صنعتی ایران و پایندان تشکیل می‌دهند./