- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

استاندار بوشهر: دانش آموزان و معلمان در سال جهاد اقتصادی ، با روحیه ای جهاد گونه سال تحصیلی را آغاز کنند

آغاز سال تحصیلی برای همه ما تکرار زیباترین خاطره‌ها و ماندگارترین روزهای زندگی است و تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس جلوه‌ای دیگر از تجلی ایثار بزرگ مردان و زنانی است که امنیت، عزت و اقتدار امروز ما مدیون خون پاک و ایثار آن سرافرازان است و نامشان همیشه و به‌ویژه در آغازین روزهای بهار تعلیم و تربیت انرژی مضاعفی را به جامعه و به ویژه معلمان و دانش آموزان می‌بخشد.

استاندار بوشهر گفت: در آغاز سال تحصیلی جدید، معلمان و دانش آموزان تعلیم و تعلم را جهاد فی‌سبیل الله بدانند و در سال جهاد اقتصادی با روحیه ای جهاد گونه سال تحصیلی را آغاز کنند.
به گزارش “عسلویه نیوز” محمدحسین جهانبخش صبح امروز در آیین به صدا درآمدن زنگ آغاز سال تحصیلی در بوشهر اظهار داشت: دانش آموزان امیدها و نویدهای انقلاب هستند و باید راه شهدا را با تلاش علمی خود و کسب رتبه‌های برتر علمی ادامه دهند.
وی افزود: امیدواریم دانش آموزان با تلاش‌های خود ایران اسلامی را در رسیدن به مرجعیت علمی کمک کنند؛ در آغاز سال تحصیلی جدید، معلمان و دانش آموزان تعلیم و تعلم را جهاد فی‌سبیل الله بدانند.
جهانبخش گفت: آغاز سال تحصیلی برای همه ما تکرار زیباترین خاطره‌ها و ماندگارترین روزهای زندگی است و تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس جلوه‌ای دیگر از تجلی ایثار بزرگ مردان و زنانی است که امنیت، عزت و اقتدار امروز ما مدیون خون پاک و ایثار آن سرافرازان است و نامشان همیشه و به‌ویژه در آغازین روزهای بهار تعلیم و تربیت انرژی مضاعفی را به جامعه و به ویژه معلمان و دانش آموزان می‌بخشد.
وی خاطرنشان کرد: این تداوم راه و پویایی، بالندگی، دانایی محوری، و دانش بنیانی برای رسیدن به افق چشم انداز است که خود نقشه راه و توسعه تعالی و پیشرفت است؛ در سال جهاد اقتصادی می‌کوشیم تا با بهره‌مندی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمام بخش‌های جمعه طراوت و شادابی را نهادینه کرده و با جهادی خداپسندانه در شکوفایی ایران اسلامی بکوشیم.
جهانبخش بیان کرد: این تداوم راه و پویایی، بالندگی، دانایی محوری، و دانش بنیانی برای رسیدن به افق چشم انداز است که خود نقشه راه و توسعه تعالی و پیشرفت است.
استانداربوشهراضافه کرد: در سال جهاد اقتصادی می‌کوشیم تا با بهره‌مندی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمام بخش‌های جامعه طراوت و شادابی را نهادینه کرده و با جهادی خداپسندانه در شکوفایی ایران اسلامی بکوشیم.
امام جمعه موقت بوشهر نیز گفت: در چشم انداز بلند نظام رسیدن به مرجعیت علمی جهان از منویات رهبر معظم انقلاب است و دستیابی به آن که مایه عزت، بزرگی و سیادت ملت ایران است در گرو توجه شما دانش آموزان و جوانان به علم است.
حجت الاسلام محمد جواد اسماعیلی نیا افزود: البته علمی که مبتنی بر عمل و ارزشهای اسلامی باشد.
وی تصریح کرد: هردانش آموز و مدرسه به عنوان مرکز دنیا است که اگر آباد شود دنیا آباد می شود زیرا این مدارس هستند که انسانها و جهان را می سازند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: امسال ۹۰۰مدرسه این استان در شیفت صبح ساماندهی شده و تنها ۳۰۲مدرسه بدلیل کمبود فضا و امکانات زیرساختی بصورت دو شیفت اداره می شوند.
محمد حاجی زاده افزود: امسال ۱۷۳هزار دانش آموز در قالب دو هزار و ۱۰۰مدرسه و هشت هزار و ۱۸۴کلاس درس سال تحصیلی خود را آغاز کردند.