- Assalouyeh News – پایگاه خبری شهرستان عسلویه - https://assalouyehnews.ir -

برگزاری همایش تجلیل از رزمندگان پرک، شیرینو و سیراف

همایش تجلیل از رزمندگان شهر سیراف و روستاهای پرک و شیرینو با حضور رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم شهداء در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهر سیراف برگزار شد.

به گزارش”عسلویه نیوز” فرمانده سپاه شهرستان کنگان شامگاه پنج‌شنبه در این آیین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تجلیل از رزمندگان و ایثارگران امری لازم در شرایط کنونی است.

یاسین اکبا افزود: شهدا با فداکاری و ازخودگذشتگی برای حفظ ارزش‌ها جان خود را تقدیم کردند.

حجت‌الاسلام صادق عاشوری امام جمعه بندر سیراف نیز با بیان دلایل و عوامل وقوع جنگ تحمیلی و اهمیت دفاع و ایستادگی در برابر دشمنان به‌ویژه در زمان جنگ، به نقش بی‌بدیل بسیجیان در پیروزی‌های رزمندگان در دفاع مقدس را یادآور شد.

وی با تبیین وضعیت کنونی کشور بر اهمیت رسیدگی به تربیت جوانان در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تاکید کرد و گفت: کم توجهی والدین به تربیت دینی فرزندان، به ویژه در کودکی و نوجوانی، نقش مهمی در بی‌اعتقادی جوانان به امور دینی دارد.

عاشوری تصریح کرد: اگر کودک در محیطی رشد کند که اعضای آن به مسائل دینی و عبادی بی‌اعتنا هستند و خود را در قبال آن مسئول نمی‌دانند، بی شک، این کودک نیز در جوانی و بزرگسالی از مذهب و عبادت، گریزان خواهد بود.

وی افزود: والدین باید تربیت درست و اسلامی فرزندشان را از دوران کودکی آغاز کنند و راهنمای خوبی برای دوران نوجوانی و جوانی فرزندشان باشند؛ زیرا در بزرگسالی، شخصیت فرد به طور کامل شکل گرفته و تغییر و اصلاح آن، کاری بس دشوار است.

پخش کلیپ‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری، قرائت شعر، بیان خاطره توسط یکی از رزمندگان و مداحی از دیگر برنامه‌های جانبی اجرا شده در این مراسم بود.